Show simple item record

dc.contributor.advisorAyas, Alipaşa
dc.contributor.authorTatli, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654491
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, 9. Sınıf kimya öğretim programı içerisinde yer alan kimyasal değişimler ünitesi kapsamındaki deneyleri konu alan etkileşimli bir sanal kimya laboratuvarı geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmektir. Sanal laboratuvarın geliştirilmesinde yapılandırmacı öğrenme kuramı ve Tahmin-Gözlem-Açıklama stratejisi temel alınmıştır. Yarı deneysel yöntem ile gerçekleştirilen çalışmanın örneklemini Trabzon il merkezindeki bir Anadolu Lisesinin 9. sınıflardan seçilen üç farklı şubesindeki toplam 90 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenci gruplarının biri deney ve ikisi kontrol grubu olarak rastgele seçilmiştir. Çalışmanın verileri ön ve son test olarak uygulanan Kimyasal Değişimler Ünitesi Başarı Testi, Kimya Dersine Yönelik Tutum Anketi, Laboratuvar Araç Gereçlerini Tanıma Testi, Öğretim Felsefesi Anketi, yarı yapılandırılmış mülakat, yapılandırılmış ve yapılandırılmamış gözlemlerden elde edilmiştir.Çalışmanın verileri sosyal bilimler için istatistik paketi (SPSS 16.0) kullanılarak değerlendirilmiş grup içi ve gruplar arası karşılaştırmalar yapılmıştır. Çalışma sonucunda geliştirilen sanal kimya laboratuvarı yazılımının en az gerçek kimya laboratuvarı kadar etkili olduğu ve yapılandırmacı bir öğrenme ortamı oluşmasına olumlu yönde etki yaptığı görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin, yazılım kapsamındaki deneyleri gerçeğe çok yakın doğrulukta sonuçlandırabildikleri, bu süreçte kendilerini güvende hissettikleri, yaptıkları deney ile günlük hayat arasındaki ilişkiyi kurabildikleri, üzerinde çalıştıkları deneyin makroskobik, moleküler ve sembolik boyutlarını inceleme imkânı buldukları belirlenmiştir. Gelecekte sanal kimya laboratuvarlarının eğitim ve öğretimde tamamlayıcı ve destekleyici bir unsur olarak kullanılmasının hem ülke ekonomisi açısından hem de öğrenmenin kalıcılığı açısından vazgeçilemez bir öğretim materyali olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to develop, implement and assess an interactive virtual chemistry laboratory sampling the experiments in the chemical changes unit in 9th grade chemistry curriculum. The virtual laboratory was developed based on constructivist learning theory and Prediction-Observation-Explanation strategy. The sample of this quasi-experimental study was 90 students from three different 9th grade classrooms of an Anatolian Secondary school located in the city center of Trabzon. The student groups were randomly attained as one experimental and two control groups. The data collection tools of the study were; Chemical Changes Unit Achievement Test, Laboratory Equipments Test, Attitude Scale towards Chemistry Course, Education Philosophy Questionnaire, Semi-structured interviews, structured and unstructured observations.The data of the study were evaluated and comparisons within and between groups were made, by using Statistical Package for Social Sciences (SPSS 16.0). The results showed that virtual chemistry laboratory software was just as effective as real chemistry laboratory and it positively affected the facilitating of constructivist learning environment. It was determined that the students in experimental group conducted the experiments as precise as the real ones; they felt themselves safe during the experiments; they could relate the experiments with daily life; they had the opportunity to investigate macroscopic, molecular and symbolic dimensions of the experiments. It was speculated that using virtual chemistry laboratories as a supportive complement in education will become an indispensible instructional material in terms of both national economy and the persistency of the learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf kimyasal değişimler ünitesine yönelik sanal kimya laboratuvarı deneylerinin geliştirilmesi uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment, application and evaluation of virtual chemistry laboratory experiments for chemichal changes unit at secondary school 9th grade curriculum
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmLaboratories
dc.subject.ytmExperiments
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmVirtual laboratory
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmExperimental learning
dc.identifier.yokid394689
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300415
dc.description.pages301
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess