Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorTürkoğlu, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:44Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654479
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bayburt ilinde görev yapan tarih öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretmen nitelikleri hakkında öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evreni Bayburt ilindeki orta öğretim kurumlarında öğrenimleri gören lise öğrencileri oluştururken, araştırmanın örneklemini rastgele seçilmiş lise öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde basit rastgele örneklem yöntemi kullanılmıştır.Çalışmada veri toplama aracı olarak kapalı uçlu sorulardan oluşan anket kullanılmıştır. Anket beş bölümden oluşmaktadır. Anket sorularının cevapları Beşli Likert ölçeğiyle aranmıştır. Anket çalışmasına tarih derslerine devam eden 170 lise öğrencisi katılmıştır. Anket çalışmasını yapmadan önce on öğrenciye uygulanan pilot çalışması ile gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Bu veri toplama aracıyla elde edilen verilerin analizi aşamasında frekans ve yüzde kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin ışığı altında, yapılandırmacı anlayışa uygun yöntem ve tekniklerin öğretmenler tarafından uygulanmadığı, etkinlik ve proje ödevlerinin verilmediği görülmüştür. Buna ek olarak yapılandırmacı yaklaşıma uygun ölçme ve değerlendirmede bazı sorunlar yaşandığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of students about constructive teachers qualities of history teachers in Bayburt. While the scope of the study is all the high school students in Bayburt, the exemplar of the study the high school students chosen at random. The simple, random met had of exempler was used to select the exemplar.In the study, the questionnaire which is formed of closed ending questions is used as a whicle to gain data. The questionnaire is formed of five parts. The answers of the questionnaires questions are searced with five likert scale. 170 high students who get history lessons, take part in the questionnaire. Before the questionnaire, some necessary, corretion was made with a preliminary study applied to ten students. Frequency and percentage are used in order to analyse the data obtained with questionnaire. As a result of the search, it is shown that methods and techniques which are approprote to the constructive approach, are not applied an activities and proje Works are not given. In addition to this, it seems that there are some problems in construction evaluation process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTarih öğretmenlerinin yapılandırmacı öğretmen nitelikleri açısından değerlendirilmesi: Öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeHistory teachers' evaluation of constructivist teachers qualifications: Student feedback
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Alan Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid423617
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321929
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess