Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Suat
dc.contributor.authorOkumuş, Seda
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:44Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654477
dc.description.abstractBu çalışmada ?Maddenin Halleri ve Isı? ünitesinin bilimsel tartışma (argümantasyon) modeli ile öğretiminin ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin başarıları, anlama düzeyleri ve bilimsel tartışma becerileri üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülen araştırmanın örneklemini Erzurum il merkezindeki bir ilköğretim okulunda sekizinci sınıta öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Rastgele olarak bu iki şubeden biri deney, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda ?Maddenin Halleri ve Isı? ünitesi bilimsel tartışma modeline dayalı çeşitli etkinliklerle işlenirken, kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Veri toplama aracı olarak Maddenin Halleri ve Isı Ünitesi Başarı Testi (MHIÜBT), Maddenin Halleri ve Isı Ünitesi Kavram Testi (MHIÜKT), gözlemler ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır. Başarı testi ön ve son test olarak hem deney hem de kontrol gruplarına uygulanmıştır. Kavram testi ise uygulamalar sonunda her iki gruba da uygulanmıştır. Öğrencilerin tartışma becerilerindeki gelişimi belirlemek amacıyla deney grubunda tüm öğretim süreci boyunca gözlemler yürütülmüştür. Ayrıca öğretim sonrasında deney grubu öğrencileriyle yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlarla onların bilimsel tartışma modelinin kullanıldığı öğretim süreci hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırma bulgularına göre başarı açısından deney grubu ile kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. Bilimsel tartışma modelinin öğrencilerin üniteye yönelik başarılarına etkisinin yanı sıra kavramları anlama düzeylerine de olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca süreç içerisinde öğrencilerin tartışma becerilerinin de geliştiği gözlenmiştir. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular ve sonuçlar dikkate alınarak bir takım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Tartışma, Maddenin Halleri, Isı, Anlama Düzeyi, Başarı
dc.description.abstractThe aim of the study was to invastigate the effects of argumentation model on eight grade primary school students? achievement, understanding level and argumentation skills on the unit of ?States of Matter and Heat?. Semi-experimental design was used in this study. The sample was comprised of totally 40 eight grade students from two different classes in a primary school located in the city the center of Erzurum. The classes chosen from the school were randomly determined as experimental and control groups. While experimental group were thought with teaching/learning activities based on argumentation model, no intervention was made in the control group. An achievement test of the Unit of ?States of Matter and Heat?, a concept test of the Unit of ?States of Matter and Heat?, observations and semi-structured interviews were used as data collection tools. Achievement test was implemented to both experimental and control groups as pre- and post-tests. The concept test was implemented to the both groups at the end of the instruction as post-tests. Observations were conducted with experimental group students to determine the improvement in their argumentation skills through the instruction based on argumentation model. In addition, semi- structured interviews were conducted with experimental group students to determine their wievs about the instruction based on argumentation model. Results showed that instruction based on argumentation model was not only successful in improving students? achievement on the unit but also in providing students to have more scientific conceptions. In addition, it was determined that experimental group students? argumentation levels were increased by means of the instruction based on argumentation model. Regarding the findings and results of the study, some suggestions were made at the end of the study.Key Words: Argumentation, States of Matter, Heat, Understanding Level, Achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMaddenin halleri ve ısı ünitesinin bilimsel tartışma (argümantasyon) modeli ile öğretiminin öğrenci başarısına ve anlama düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of argumentation model on students achievement and understanding level on the unit of states of matter and heat
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmMatter
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmHeat
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid424028
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321927
dc.description.pages240
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess