Müzik, resim-iş ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kişilik özelliklerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Kurtuldu, Mehmet Kayhan | |
dc.contributor.author | Karaçam, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:44Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654473 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Müzik, Resim-İş ve Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinin kişilik özelliklerinin öğrenim gördükleri programlara ve sınıflarına göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın temel amacı Müzik, Resim-İş ve Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinin kişilik özelliklerinin karşılaştırılmasıdır.Çalışmaya Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik ve Resim-İş Öğretmenliği Programı ile İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinden oluşan toplam 370 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Bacanlı ve diğerleri (2009) tarafından geliştirilen Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT) kullanılmıştır. Veri analizlerinde Varyans analizi ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır.Yapılan analizler sonucu Duygusal Dengesizlik, Dışadönüklük, Deneyime Açıklık, Yumuşak Başlılık ve Sorumluluk kişilik faktörleri bölüm değişkenine göre incelenmiş ve anlamlı fark Deneyime Açıklık faktöründe ortaya çıkmıştır. Çıkan sonuca göre anlamlı fark Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencilerinin Resim-İş Öğretmenliği Programı öğrencilerinden daha fazla Deneyime Açıklık özelliklerinin olduğunu göstermektedir. Sınıf değişkeni dikkate alındığında da Müzik Öğretmenliği Programı öğrencilerinin sınıfları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, it is observed whether the personality characteristics of Art, Music and Primary School Teaching students differ according to the programmes and the classes they study in. The main purpose of this research is to compare and contrast the personality characteristics of Art, Music and Primary School Teaching Programme students.The study was carried out with 370 students in the Karadeniz Technical University Fatih Faculty Education Department of Fine Art Art and Music Teaching Programme and Primary School Teaching Primary School Teaching Programme. Adjective Based Personality Test (ABPT) described by Bacanli and the others (2009) was used in this study. ANOVA was used to compare differences and Tukey test was used to compare averages.After comparing Five Factors (Emotional Instability/Neuroticism, Extraversion, Openness to Experiences, Agreeableness and Conscientiousness), Openness to experiences found to be important difference among students of different education types in Art School. The students in the Primary School Teaching were more eager to Openness to Experiences than Art students. In comparison of classes in each department, significant differences among classes students of Music Teachership were obtained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Müzik, resim-iş ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kişilik özelliklerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Compare of the personality characteristics of music, art and primary school teaching programme students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Personality tests | |
dc.identifier.yokid | 427481 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321922 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |