Türk edebiyatı ders kitaplarındaki etkinliklerin uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşleri: Trabzon örneği
dc.contributor.advisor | Aktekin, Semih | |
dc.contributor.author | Kuduban, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:43Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654472 | |
dc.description.abstract | Türk Edebiyatı Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Uygulanmasıyla İlgili Öğretmen Görüşleri: Trabzon ÖrneğiBu araştırmanın amacı, öğrencilerin öğrenmeye aktif şekilde katılarak kendi öğrenmesini gerçekleştirmesini sağlamak amacıyla Türk edebiyatı ders kitaplarına konulan etkinliklerin uygulanmasıyla ilgili Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir.Araştırmada nitel bir yaklaşım takip edilerek survey (alan taraması) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili genelinde 17 farklı lisede görev yapan 36 Türk dili ve edebiyatı öğretmeni ile mülakat yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucuna göre, Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri öğrenme sürecinde etkinliklerin uygulanmasını öngören yeni Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı'nı genel olarak beğenmekte ancak mevcut şartlar gereği programda belirtilen sınıf ortamının sağlanamaması sebebiyle uygulanabilir bulmamaktadır. Öğretmenler Türk edebiyatı ders kitaplarındaki etkinlikleri tür, üslup ve içerik itibariyle yetersiz buldukları için beğenmemekte ve genel olarak uygulamamaktadır.Araştırmanın sonucunda öncelikle programın uygulayıcısı olan öğretmenlerin program ve etkinliklerin uygulanması hususunda yeterince bilgilendirilmesi gerektiği önerilmiş, Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı'nın, Türk edebiyatı ders kitaplarının ve kitaplardaki etkinliklerin, öğretmenlerin ihtiyaçları ile okulların fiziki ve teknik şartları dikkate alınarak yeniden gözden geçirilmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programı, Türk Edebiyatı Ders Kitapları ve Etkinlikler, Etkinlik Temelli Öğrenme. | |
dc.description.abstract | Teachers? Views on the Application of the Activities in Turkish Literature Textbooks: The Case of TrabzonThe aim of this study was to define Turkish language and literature teachers? opinions on the application of activities in Turkish literature textbooks geared towards making students participate in active learning.This study is a qualitative research and survey method was carried out. For this study 2010-2011 education year 36 randomly chosen Turkish language and literature teachers from 17 different high schools in the province of Trabzon were interviewed. The study data was analyzed using the content analysis method.According to the results of this study, Turkish language and literature teachers generally approve the new Turkish Literature Teaching Programme; however, due to the fact that the class environment as stated by the programme was unobtainable, they think that the programme is not applicable. The teachers also stated that they did not approve of the type, wording and contents of the activities and found them to be insufficient; therefore, they generally do not use the activities.In the conclusion, it was recommended, that the teachers are needed to be given sufficient information regarding the programme and application of the activities and that the Turkish Literature Lesson Teaching Programme, textbooks and the activities in the books should be reviewed by paying attention to the students? needs and the schools? physical and technical conditions.Key Words: Turkish Literature Lesson Teaching Programme, Turkish Literature Textbooks and Activities, Activity Based Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türk edebiyatı ders kitaplarındaki etkinliklerin uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşleri: Trabzon örneği | |
dc.title.alternative | Teachers' views on the application of the activities in turkish literature textbooks: The case of Trabzon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Literature education | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Teaching literature | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.identifier.yokid | 426456 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 322011 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı |