6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenci çalışma kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Rize örneği
dc.contributor.advisor | Aktekin, Semih | |
dc.contributor.author | Baki, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:42Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654464 | |
dc.description.abstract | 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğrenci Çalışma Kitaplarının Kullanım Durumlarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Rize Örneği)Yürürlükte olan ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programı, bilginin öğrenen kişi tarafından kendi yaşantılarına ve çevre ile etkileşimine dayalı olarak yapılandırıldığını savunan yapılandırmacı yaklaşımı temel alır. Öğrencilerin öğrenme sürecinde aktif olması gerektiğini ileri süren yapılandırmacılığa göre eğitim öğretim ortamı, öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımına fırsat sağlamak amacıyla uygun öğretim yöntem ve teknikleri ile öğretim araç ve gereçleri kullanılmaktadır. Öğrenci çalışma kitapları bu anlayışın bir ürünü olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenleri ile 6-7. sınıf öğrencilerinin çalışma kitapları hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirleyerek, çalışma kitaplarının öğrenme-öğretme sürecinde kullanımının değerlendirilmesidir. Bu sayede çalışma kitaplarının kullanımında karşılaşılan güçlükleri, çalışma kitaplarıyla ilgili programda planlanan durumun uygulamadaki yerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Rize ili ve ilçelerindeki 53 farklı ilköğretim okullarında yürütülmüştür. Karma yöntemin esas alındığı araştırmanın nicel boyutunda sosyal bilgiler öğretmenleri (N=80), ilköğretim 6. sınıf (N=650) ve 7. sınıf öğrencileri (N=650) ile çalışılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise 10 sosyal bilgiler öğretmeni ile çalışılmıştır. Veriler, anket ve görüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler (f, %), nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre sosyal bilgiler derslerinin yürütülmesi sürecinde öğrenci çalışma kitaplarının kullanımıyla ilgili çeşitli problemlerin olduğu ve sınıf içerisinde programın ön gördüğü şekilde kullanılmadıkları, tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Öğrenci Çalışma Kitapları, Sosyal Bilgiler Çalışma Kitapları, Türkiye'de Sosyal Bilgiler Öğretimi | |
dc.description.abstract | Evaluating The Using Of 6-7th Grade Social Studies Workbooks Accordıng To Wievs Both Of The Social Studies Teachers? And The 6-7th Grade Students? (Rize Sample)The social studies education program is based on the constructivist approach, which supports the idea of the importance of the individual learning methods and interaction with the environment. According to this approach the education and training environment must be organized to support the active participation of students. With the idea of providing opportunities for students to participate in education and training process actively appropriate teaching methods and techniques and tools are used in teaching. Student workbooks have been used as a requirement of this approach.The purpose of this study is evaluating the using of social studies workbooks in the process of learning and teaching by determining the ideas of both the social studies teachers? and the 6-7th grade students? about workbooks. In this way it is aimed to find out the difficulties that are faced during the usage of and the planned situation of programme related with workbooks. This study was carried out with the schools in Rize and its towns in 2010-2011 academic years. Quantitative dimension of the study which is driven by mixed method it is studied with social studies teachers (N=80), and 6th (N=650) and 7th (N=650) grade students. The qualitative dimension of the research is studied with 10(ten) social studies teachers. Data is obtained through interview forms and questionnaires, to analyze the quantitative data the descriptive statistics ise used to analyze the qualitative data content analysis is used. According to the research results it is determined that there are some problems about using of the student workbooks during the social studies lessons and they are not used as what the programme approves.Key Words: Social Studies, Social Studies Education, Workbooks, Social Studies Workbooks, Social Studies Education in Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenci çalışma kitaplarının kullanım durumlarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi: Rize örneği | |
dc.title.alternative | Evaluating the using of 6-7th grade social studies workbooks according to wievs both of the social studies teachers and the 6-7th grade students: Example of Rize | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 426320 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321924 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |