Çoklu zekâ destekli Türkçe dersi sunumunun ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fiilimsileri kavrama durumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Ungan, Suat | |
dc.contributor.author | Arici, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:41Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654452 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Çoklu Zekâ Destekli Türkçe Dersi Sunumunun İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Eylemsileri (Fiilimsileri) Kavrama Durumlarına Etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla 2010-2011 eğitim öğretim yılı 1. döneminde, Trabzon Akçaabat Kavaklı İlköğretim Okulundaki öğrencilerden deney grubu (45 öğrenci) ve kontrol grubu (45 öğrenci) seçilerek toplam 90 öğrenciyle uygulama yapılmıştır.Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, haftada 5'er saat olmak üzere toplam 20 ders saatinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacı ile başarı testi, tutum ölçeği ve yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan önce deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacı ile başarı testi, tutum ölçeği kullanılmıştır. Son test olarak ise başarı testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sürecinin sonunda, deney grubu öğrencilerinin yazdıkları günlükler değerlendirilmiştir ve üzerlerinde içerik analizi yapılmıştır. Ayrıca, uygulamanın bitiminden 21 gün sonra tüm öğrencilere başarı kalıcılık testi uygulanmıştır. Random (rastgele) yoluyla belirlenen deney ve kontrol grubunda; öğrencilerin cinsiyetlerine, sayılarına ve Çoklu Zek? Formunun sonuçlarına göre denklik sağlanmıştır. Araştırmada, deney grubunda Çoklu zekâ kuramına (ÇZK) dayalı öğretimle ders sunumu; kontrol grubunda ise geleneksel öğretim ile sunum yapılmıştır. Veriler; gruplara ilişkin betimsel değerlerin puan ortalamaları arasındaki ikili karsılaştırmalar SPSS 17.0 programında ?t? testi kullanılarak çözümlenmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda; öğrencilerin başarı, tutum ve kalıcılık son test puanlarında, deney ve kontrol grupları arasında, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Çoklu Zek? Kuramı, Türkçe Eğitimi, Türkçe Dersine İlişkin Tutum, Fiilimsiler. | |
dc.description.abstract | In this research, the course of his presentation Assisted Turkish Primary School Eighth Grade Students' Multiple Intelligences Gerunds Coupling was carried out to determine the effect of their status. In academic year 2010-2011 for this purpose period, the experimental group students in Trabzon Akçaabat Kavaklı Primary School (45 students) and the control group (45 students) were chosen from a total 90 students, the application.The research model used to pre-test and post-test control group research. Research, for 5 hours a week were a total of 20 class hours. The purpose of the research, collect data, achievement test, attitude scale and a structured interview form was used. The purpose of this research to determine the equivalence of experimental and control groups before the achievement test, attitude scale was used. The achievement test and attitude scale was applied as a final test. At the end of the implementation process, diaries were written by students in the experimental group and the content analysis was performed on them. In addition, the application 21 days after the end of the retention test was successful for all students. Random (randomly) determined through the experimental and control group students' gender, number and form multiple Zek? equivalence according to the results achieved. In this study, the experimental group and the theory of multiple intelligences (MI) based on the presentation of the teaching course in the control group were presented with traditional teaching. The data on groups using SPSS 17.0 program binary comparisons between mean scores of descriptive values `t` test for analyzing data. As a result of the analysis, students' achievement, attitude and retention post-test scores, between the experimental and control groups, a statistically significant difference in the experimental group were in favor.Key words: Theory of Multiple Intelligences, Turkish Language, Turkish Course on Attitudes Toward Gerunds. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu zekâ destekli Türkçe dersi sunumunun ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin fiilimsileri kavrama durumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Assisted Turkish eighth grade students' multiple intelligences course of his presentation gerunds primary effect of clutch situations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Presentation | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Verbals | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 431541 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321895 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |