Özel eğitim öğretmenlerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ayaydın, Abdullah | |
dc.contributor.author | Öztürk, Fatma Betül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:40Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:40Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654444 | |
dc.description.abstract | Eğitimin; bilim ve sanat ile iç içe olduğu günümüzde, özel eğitime muhtaç bireylerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Sanat eğitimi, genel eğitimde olduğu gibi özel eğitim de etkisini göstermektedir. Görsel Sanatlar dersinin özel eğitime muhtaç bireylerin gelişimleri ve eğitimlerine olan katkısı; özel eğitim öğretmenlerinin bu konudaki tutum ve görüşlerinin alınması gereğini ortaya çıkarmıştır. Bu düşünceden hareketle, araştırmanın genel amacı, özel eğitim öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersine yönelik tutum ve görüşlerini inceleyerek tespit etmektir. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmanın evrenini Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkez ve ilçelerinde bulunan resmi ve özel ilköğretim okulları, özel eğitim kurumları ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde görev yapmakta olan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemini ise 170 özel eğitim öğretmeninin oluşturduğu bu araştırmada, veri toplama aracı olarak ?yarı yapılandırılmış mülakat formu? ile öğretmenlerin demografik özelliklerinden oluşan kişisel bilgi formu ve Görsel Sanatlar dersine yönelik tutum ölçeğinden oluşan ?anket? kullanılmıştır. Veri toplama araçları ilgili literatür taraması yapıldıktan sonra alanda uzman kişilerin görüşleri alınarak, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Tutum ölçeğinin güvenirliği 0, 967 Alpha hesaplanmıştır. Nicel analizler için SPSS (The Statistical Packet For Social Sciences) 15.0 Paket Programı kullanılmıştır. Araştırma içerisinde bulguları ifade ederken frekans (f), yüzde (%), standart sapma (SS), t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda özel eğitim öğretmenlerinin Görsel Sanatlar dersine yönelik tutumlarının olumlu olduğu sonucuna varılmıştır. Bununla beraber, öğretmenlerin bu derse yönelik tutumlarında etkili olan çeşitli değişkenler ve tutumun alt boyutlarına göre farklılaşma söz konusu olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda ortaya çıkan sorunlar doğrultusunda araştırmacı tarafından çözüm önerilerine yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | In today?s world, where education is based on the cooperation of science and art, the number of individuals with special needs is increasing radically. Teaching of art is used in special education as well as general education. Since the contribution of the Visual Arts lessons is obvious on the development and education of individuals with special needs, the need for consideration of the views of special education teachers? about the subject is emerged. General aim of the research is to ascertain special education teachers? attitudes about the Visual Arts lesson. The universe of the research is special education teachers and the sample is all special education teachers working at public and private primary schools of Ministry of National Education, special education institutions and rehabilitation centers in Trabzon city centre. Semi-structured interview form, personal information form including demographic properties and attitude scale towards Visual Arts lesson have been used in the research as the tool for collecting data and 170 special education teachers have been reached in the research. This survey has been designed by the researcher after views of professionals have been taken into consideration and a literature scanning has been made. The reliability of the scale has been calculated 0,967 Alpha and SPSS (The Statistical Packet For Social Sciences) 15.0 program is used for all analysis. Frequency (f), percentage (%) and standard deviation (S), t-test and one-way variant analysis (ANOVA) have been used to state findings. As a result of the analysis, it is understood that the attitudes of the teachers of the special education towards the lessons of Visual Arts training are affirmative. In addition, it is ascertained that the differentiation is discussed according to the various variables that are determinant and effective in the attitudes of the teachers toward the said lesson and lower dimension of the attitudes. At the end of the research paper, some solutions are suggested by the researcher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel eğitim öğretmenlerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of special education teachers' attitudes and views about the visual arts review course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Special education teachers | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.identifier.yokid | 430713 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321915 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |