Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Ünal
dc.contributor.authorTaşkin, Necati
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:40Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654440
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında, okul öncesi 6 yaş(60-72 ay) grubu çocuklara yönelik olarak, 1'den 10'a kadar olan sayı kavramlarını kapsayan bir çoklu öğrenme ortamı geliştirilmiştir. Geliştirme sürecinde ADDIE tasarım modeli temele alınmıştır. Çalışmada ADDIE kapsamında, geliştirilen ortamın tasarım süreci ortaya konularak geliştirilen ortamın öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılı Giresun İli Bulancak İlçesinde bulunan Züfer Mustafa Eriş İlköğretim Okulu anasınıfına devam eden 6 yaş grubu 20 çocuk oluşturmaktadır. Bu araştırmada, bir deney ve bir kontrol grubunu kapsayan tekrarlı ölçümlerden (ön test ve son test) oluşan deneysel bir araştırma deseni oluşturulmuştur. Araştırmada okul öncesi eğitim de yaşanan mevcut sorunları ve ihtiyaçları belirlemek amacıyla ?Öğretmen Anket Formu? kullanılmıştır. Araştırma sırasında öğrencilerin sayı korunum ve kavram düzeyini belirlemek için uygulanacak ön test ve son test ölçekleri olarak `Piaget'in Sayının Korunumu Testi` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sayı kavramı açısından, ön test puan ortalamalarına göre deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Yapılan araştırma sonucunda okul öncesi dönemdeki çocukların korunum testinden başarılı olmadıkları görülmüştür. Çocuklarının sayı kavramı kazanım düzeyleri arasında cinsiyete bağlı olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. Hazırlanan çoklu öğrenme ortamını kullanılarak eğitim alan deney grubu öğrencilerinin sayı kavramı gelişimi açısından daha başarılı sonuçlar elde ettiği bulunmuştur.
dc.description.abstractWithin this study, a multimedia learning environment including the number concepts from 1 to 10 has been developed for the 6 year-old (60-72 months) children group in preschools. During this process, ADDIE instructional design model has been based. In the study, as part of ADDIE, design of the developed environment has been shared, besides the effects of the developed environment on students? success have been studied.The sample of the study has been conducted in 2011-2012 education semester by 20 students who are attending 6-year-old group class in Giresun/Bulancak Züfer Mustafa Eriş Primary School. In this study, an experimental research design which including an experiment and a control group and consisting of repetitive measurements (pretest-posttest) was generated. Within the research, in order to determine the existing difficulties and the needs in preschool education process a ?Teacher Survey Form? was used. During the research, ?Piaget?s Test of Conversation of Numbers? was used as a pretest and posttest scale in order to determine the students? level of conversation of numbers and concept.As a result of the research, in terms of number concept it was seen that between the experiment and control groups there was no significant statically difference according to the pretest point averages. According to the results of this research, it has been obvious that preschool students were not successful on conversation test. It has not been determined that there was a significant difference between the children?s levels of number concept acquisition depending on the gender. It has been determined that the experiment group that was educated with this multimedia learning environment got more successful results on number concept development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇoklu öğrenme ortamının okul öncesi öğrencilerinin sayı kavramı gelişimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of multimedia enviroment on preschool students' development of number concept
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMultimedia learning environment
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmNumber concept
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmPiaget theory
dc.identifier.yokid430122
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321916
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess