Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Hasan
dc.contributor.authorMasattaş, Meltem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:39Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654433
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 8.sınıf Elektrik ünitesi kazanımlarına yönelik 5E Modeline uygun öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve bu materyallerin öğrenci başarısına etkisi ile; bunlardan öğrenci ders kitabı ve çalışma kitabının MEB bir ders kitabında bulunması gereken bazı kriterlere göre uygunluğunun öğrenci görüşleri alınarak incelenmesidir. Geliştirilen materyallerin pilot uygulamaları 57 ilköğretim 8.sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Esas uygulama ise; bir Rize İli Merkez ilköğretim okulu ve Rize İli Merkez İlçe ilköğretim Okulu'nda 127 ilköğretim 8.sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Her bir okulun A ve B şubesinde birer hafta süresince elektrik ünitesi hazırlanan öğretmen kılavuz kitabı eşliğinde işlenmiş öğrenci ders kitabı ve çalışma kitabındaki etkinliklerin tümü yapılmıştır. Araştırmada aynı örneklem grubuna 2010 yılı fen ve teknoloji elektrik ünitesi kazanımlarına yönelik çoktan seçmeli ön test ve son test uygulanmıştır. Bunun yanı sıra her okuldan 5'er öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Sözü edilen sınıf içi birebir görüşmelerle yapılan çalışmanın etkililiği artırılmıştır. Başarı testinin ön test ve son test sonuçlarının karşılaştırılması için tek örneklem için t testi (bağımlı t testi) yapılmıştır. Buna göre gerçekleştirilen uygulamaların her bir deney grubunda öğrenci başarısı üzerindeki etkililiği ayrı ayrı incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca; Geliştirilen materyallere bağlı olarak gerçekleştirilen uygulamaların öğrencilerin akademik başarılarında deney gruplarına göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için, Kovaryans Analizi (ANCOVA) yapılmıştır.Yarı yapılandırılmış mülakatın analizi ise içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. 5E modeline göre hazırlanmış materyaller ilköğretim 8.sınıf fen ve teknoloji kazanımlarını kazandırma işlevini hem il hem de ilçe ilköğretim okullarında anlamlı derecede fark oluşturarak gerçekleştirmişlerdir. Yarı yapılandırılmış mülakat sonucunda ise; söz konusu materyallerin `MEB Bir Ders Kitabında Bulunması Gereken Kriterler' den büyük bir bölümüne uyum sağladığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak bu alanda çalışacak araştırmacı ve eğitimcilere bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Öğretim Kuramı, 5E Modeli, Öğrenci Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı, Elektik
dc.description.abstractThe aims of this study are to develop guided materials for 8th grade students about Electricity unit and to investigate the effects of those materials on the students' success which are compatible to the 5E model. In order to achieve this purpose, the students? study book and students' practise book were evaluated according to the criteria of the books that were accepted by the MEB.The pilot study was implemented with 57 8th grade students. The main study was carried out with 127 8th grade students at two different elementary schools, one at city center and one at town center in Rize. The activities in the students? study book and students? practice book were implemented at both 8th grade classes of those elementary schools. The pre and post tests were given to the students according to 2010 MEB 8th grade Electricity unit aims. In addition, the semi-structured classrom interviews were done with 5 students from each school. The effectiveness of this research was increased with the help of these semi-structured interviews. In order to compare the pre and post tests of the achievement test, Paired Samples t-test was used. With this analysis, the effects of the activities of the students' success were investigated seperately. Also, to understand if the experimental group students have higher scores than the control group students ANCOVA was analysis was used by using the materials that were developed. The analysis of semi-structured interviews was made with the content analysis. Those materials were developed according to 5E model that were increased student success in both city center primary school and town center primary school with a significant difference. The findings of semi-structured interviews indicated that the materials are suitable for the criteria of the MEB study books. By looking at the findings of this research, suggestions were also presented for teachers, researchers, and educators.Key Words: Constructivist Teaching Strategy, 5E model, the students? study book, students? practise book, Electricity Uniten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title8. sınıf elektrik ünitesine yönelik hazırlanan materyallerin etkililiğinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDetermining effectiveness of developed materials based on 5E model by students' ideas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmElectricity
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmConstructivism
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid438801
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326800
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess