Hareket tabanlı öğrenme materyalinin tasarımı uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karal, Hasan | |
dc.contributor.author | Kandemir, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:37Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654415 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi eğitime devam eden çocuklara yönelik, bilgisayar destekli hareket tabanlı öğrenme materyali (HTÖM) geliştirilmiştir. Araştırmada geliştirilen materyalin tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerine değinilerek, materyalin öğrenci motivasyonuna olan etkilerinin belirlenmesi ve materyal hakkında öğretmen görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Araştırmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim-öğretim yılı içerisinde Ordu ili Altınfındık ilköğretim okulunda anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubu 18 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma HTÖM'ün uygulanacağı 6 haftalık bir süreçte yürütülen özel durum çalışmalarıyla test edilmiştir. Araştırma öncesinde okul öncesinde yaşanan problem ve ihtiyaçları belirleyebilmek amacıyla, öğretmenler ile anket çalışmaları yürütülmüştür. HTÖM'ün öğrenciler üzerindeki etkisini derinlemesine gözleyebilmek için öğrenciler haftalık seanslarda takip edilmiştir. Bu süreçlerde tüm deneyimler kayıt altına alınmıştır. Ayrıca HTÖM hakkında, uygulama sınıfı öğretmeni ve okul öncesi öğretmenleri ile yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Bu farklı kaynaklardan elde edilen veriler bir araya getirilerek yorumlanmıştır. Yapılan tüm bu çalışmalar göstermiştir ki; HTÖM öğrenci motivasyonunu arttırmaktadır ve HTÖM hakkında öğretmen görüşleri olumlu yöndedir. | |
dc.description.abstract | In this research, computer aided gesture based learning material (GBLM), directed at children continuing pre-school education, was developed. In the research, mentioning about the design, development and evaluation process of the developed material, determination of the effects of the material on the motivation of the student and taking the opinions of the teachers was aimed.18 students, at the ages of 5-6, continuing their pre-school education at Ordu Altınfındık Elementary School in 2011-2012 school years, compose the participants of the research. The research was tested with designated case studies conducted in a 6 week period when GBLM was carried out. Before the research, with the aim of determining the problems and needs of pre-school, the questionnaire studies were carried out with teachers. The students were monitored with weekly sessions in order to observe the effect of GBLM on students profoundly. In these processes, all experiences were recorded. Also unstructured and structured negotiations were carried out with the implementation class teacher and pre-school teachers about GBLM. These data obtained from different resources were gathered and interpreted. All studies indicated that GBLM improves student?s motivation and teachers? opinions about GBLM are positive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hareket tabanlı öğrenme materyalinin tasarımı uygulanması ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Desining developing and evaluating gesture based learning material | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Moving average method | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.identifier.yokid | 436302 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321898 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı |