Show simple item record

dc.contributor.advisorKaral, Hasan
dc.contributor.authorKandemir, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:37Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:37Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654415
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitime devam eden çocuklara yönelik, bilgisayar destekli hareket tabanlı öğrenme materyali (HTÖM) geliştirilmiştir. Araştırmada geliştirilen materyalin tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerine değinilerek, materyalin öğrenci motivasyonuna olan etkilerinin belirlenmesi ve materyal hakkında öğretmen görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Araştırmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim-öğretim yılı içerisinde Ordu ili Altınfındık ilköğretim okulunda anasınıfına devam eden 5-6 yaş grubu 18 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma HTÖM'ün uygulanacağı 6 haftalık bir süreçte yürütülen özel durum çalışmalarıyla test edilmiştir. Araştırma öncesinde okul öncesinde yaşanan problem ve ihtiyaçları belirleyebilmek amacıyla, öğretmenler ile anket çalışmaları yürütülmüştür. HTÖM'ün öğrenciler üzerindeki etkisini derinlemesine gözleyebilmek için öğrenciler haftalık seanslarda takip edilmiştir. Bu süreçlerde tüm deneyimler kayıt altına alınmıştır. Ayrıca HTÖM hakkında, uygulama sınıfı öğretmeni ve okul öncesi öğretmenleri ile yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Bu farklı kaynaklardan elde edilen veriler bir araya getirilerek yorumlanmıştır. Yapılan tüm bu çalışmalar göstermiştir ki; HTÖM öğrenci motivasyonunu arttırmaktadır ve HTÖM hakkında öğretmen görüşleri olumlu yöndedir.
dc.description.abstractIn this research, computer aided gesture based learning material (GBLM), directed at children continuing pre-school education, was developed. In the research, mentioning about the design, development and evaluation process of the developed material, determination of the effects of the material on the motivation of the student and taking the opinions of the teachers was aimed.18 students, at the ages of 5-6, continuing their pre-school education at Ordu Altınfındık Elementary School in 2011-2012 school years, compose the participants of the research. The research was tested with designated case studies conducted in a 6 week period when GBLM was carried out. Before the research, with the aim of determining the problems and needs of pre-school, the questionnaire studies were carried out with teachers. The students were monitored with weekly sessions in order to observe the effect of GBLM on students profoundly. In these processes, all experiences were recorded. Also unstructured and structured negotiations were carried out with the implementation class teacher and pre-school teachers about GBLM. These data obtained from different resources were gathered and interpreted. All studies indicated that GBLM improves student?s motivation and teachers? opinions about GBLM are positive.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHareket tabanlı öğrenme materyalinin tasarımı uygulanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDesining developing and evaluating gesture based learning material
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmMoving average method
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmComputer assisted learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational tools
dc.identifier.yokid436302
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321898
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess