Çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi konusunda öğretmen görüşleri: Trabzon ili örneği
dc.contributor.advisor | Aktekin, Semih | |
dc.contributor.author | Öztürk, Salih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654413 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Trabzon il merkezindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan tarih öğretmenlerinin Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersi ile ilgili görüş ve düşüncelerini, derslerde ne tür problemlerle karşılaştıklarını ve dersle ilgili önerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Yapılan bu çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Trabzon il merkezi ortaöğretim kurumlarında görev yapan 50 tarih öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ikisi açık uçlu olmak üzere 20 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiş ve 50 tarih öğretmenine anket uygulanmıştır. Araştırmada ayrıca 11 sorudan oluşan bir mülakat formu geliştirilerek 20 tarih öğretmeni ile mülakat yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen verilerden tarih öğretmenlerinin Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersinin liselerin bütün alanlarında okutulması gereken çok gerekli bir ders olduğuna, dersin 10.sınıftan itibaren verilmesi ve ders saatinin artırılmasına, Türk dünyası konularına daha fazla yer verilmesi ve ders kitabının sadeleştirilmesi gerektiğine inandıkları anlaşılmıştır. Araştırma bulguları ışığında konu yoğunluğunun azaltılarak dersin farklı yıllara yayılması, dersin işlenişinde farklı yöntem ve teknikler kullanılması ve ders kitabının gözden geçirilerek yeniden yazılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Çağdaş Tarih Öğretimi, Türkiye'de Tarih Öğretimi, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi. | |
dc.description.abstract | This study is conducted in order to present the ideas and thoughts of the History teachers from the secondary schools in Trabzon, to show their perception on Contemporary Turkish and World History subject, to show what kind of problems they have during this lesson and their solutions to improve this subject.The research is conducted via descriptive survey method with fifty teachers who teach in secondary schools in Trabzon during 2011-2012 academic year. In accordance with the purpose of the research, a questionnaire that consists twenty questions two of which are open-ended is developed and fifty teachers are taken this questionnaire. A semi-structured interview form including eleven questions is developed and twenty History teachers attended the interview.According to the research data history teachers that it is necessary to have a Modern Turkish and World History lesson for all students and to be taught for all areas of high schools. They also believe that, this lesson should be given from 10th class, teaching hours should be increased, more importance should be given to the topics of Turkish world and the textbook should be simplified. In the light of research finding, reducing the amount of topics, spreading the course to different years, using different methods and techniques in the classroom , revision and rewritten of the textbook is recommended.Key Words: Teaching History, Contemporary History Teaching, History Teaching in Turkey, Contemporary Turkish and World History. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi konusunda öğretmen görüşleri: Trabzon ili örneği | |
dc.title.alternative | The views of teachers on modern Turkish and world history subject: The case of Trabzon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Trabzon | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.identifier.yokid | 436725 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321899 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |