Bilim tarihi temelli hikâyelerin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesi kavramlarını anlama düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Karataş, Faik Özgür | |
dc.contributor.author | Kahraman, Feray | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654409 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, bilim tarihi temelli hikâyelerle öğretimin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?Fen ve Teknoloji? dersi öğretim programında yer alan ?Kuvvet ve Hareket? ünitesindeki konu ve kavramları anlama düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmanın amacına uygun olarak aksiyon araştırması yöntemi rehberliğinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacının Fen ve Teknoloji öğretmeni olarak görev yaptığı bir kırsal ilköğretim okulunun 7. sınıfını oluşturan 15 öğrenci ile ?Kuvvet ve Hareket? ünitesine yönelik hazırlanan 5 bilim tarihi temelli hikâyenin uygulaması gerçekleştirilmiştir. Uygulamalar haftada 4 saat olan Fen ve Teknoloji derslerinde toplam 7 hafta sürmüştür. Bu süreç boyunca araştırmacı, günlükler, yarı yapılandırılmış mülakatlar, konu sonu değerlendirme testleri, başarı testi ve anket olmak üzere çoklu veri toplama araçlarından yararlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda bilim tarihi temelli hikâyelerin öğrencilerin ?Kuvvet ve Hareket? ünitesiyle başarıları düzeyleri üzerinde olumlu etkileri gözlemlenmiştir. Ayrıca bilim tarihi temelli hikâyelerin öğrencileri Fen ve Teknoloji dersine güdülediği ve derse olan ilgilerini arttırdığı da ifade edilebilir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda gelecekte yapılacak çalışmalarda bilimin doğasına da yer verilmesi önerisinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilim Tarihi, Hikâyeler, Kuvvet ve Hareket, Aksiyon Araştırması | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to determine the effects of the history of science based stories on students? course engagement and conceptions within the unit of ?Force and Motion?. The study was conducted within the direction of action research approach. Five history of science based stories developed and administrated by the researcher in her own 7th grade science and technology class. The administration process took seven weeks with the class consisted of 15 students who meet twice a week with two consecutive forty-minute sessions. Throughout this process, multiple data collection methods and techniques, including researcher diaries, semi-structured interviews, formative tests, an achievement test were employed. The history of science based stories were found effective about students? conceptions and understanding of `force and motion? related concepts. Furthermore the results are encouraging regarding engaging and motivating students to the class. Based on the findings, it is suggested that nature of science aspect should be addressed in stories future research.Key Words: History of Science, Story, Force and Motion, Action Research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim tarihi temelli hikâyelerin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesi kavramlarını anlama düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of science history based stories on primary school 7th grade students? understanding level for unit force and motion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | History of science | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.identifier.yokid | 433826 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321908 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |