dc.contributor.advisor | Baş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Aydin, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654407 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme, sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki ilişkileri incelemektir.Araştırmanın evrenini, Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri, örneklemini ise araştırma kapsamına alınan 407 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik bilgileri ile boş zamanlarını değerlendirme sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik dört bölümden oluşan bir ölçek uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları alınmış, boş zamanları değerlendirme sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki farklar için t test ve varyans analizi yapılmış istatistikî anlamda P<0.05 anlamlılık düzeyi belirlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15,0 istatistik programı kullanılmıştır.Öğrencilerin % 53,1'i ?Erkek?, % 46,4'ünün ?17-20 yaş?, % 53,3'ünün ?Beden eğitimi öğrencisi?, % 26,5'inin ?2. Sınıf öğrencisi?, % 73'ünün ?annesinin normal davrandığını?, % 70,8'inin ?babasının normal davrandığının?, % 55,3'ünün ?gelir durumunun orta seviyede olduğu?, % 55'inin ?annesinin ilköğretim mezunu?, % 42,3'ünün ?babasının ortaöğretim mezunu?, okudukları bölümler açısından boş zamanlarını değerlendirme ve sosyal uyum düzeyleri bakımından diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.Sonuç olarak, araştırmaya dahil edilen üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirme ve sosyal uyum düzeyleri açısından Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümü öğrencileri, Sınıf Öğretmenliği bölümü öğrencileri ve diğer Bölümlerde okuyan öğrenciler arasındaki farkların karşılaştırmasında diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin lehine anlamlı sonuç elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Boş Zaman, Sosyal Uyum, İletişim. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the relationship between university students? free time assessment, social consistency and communication skills according to certain variables.The Black Sea Technical University students constitute the universe of the research, and 407 of the university students constitute the sample of this study. A four-part scale has been used for determine of relationship between students' demographic information, their free time assessment, social consistency and communication skills.The frequency and percentage of obtained data from the scale has been determined; for differences between free time assessments, social consistency and communication skills of the students, t-test and variance analysis has been done. The significance level for the analysis has been determined as p<0.05. The SPSS 15.0 statistical program has been used for evaluation of the data.The %53.1 of the students were `male`, %46.4 of them `17-20 years old`, %53.3 were `student of physical education`, %26.5 were `students of 2. grade`, %73 ` her/his mother behaved normally`, %70.8 `her/his father behaved normally`, %55.3 were a `moderate level of income` status, %55` his/her mother graduated from an elementary school`, %42.3 `his/her father graduated from secondary school`. In terms of departments that the students were studying in; meaningful significance has been found in favor of `Other Departments' students` as regards free time assessment, social consistency and communication skills.As a result of comparison differences of free time assessment, social consistency and communication skills level of the `Physical Education Department`, `Classroom Teaching Department` and `Other Departments` of the university students involved in the research; meaningful significance has been found in favor of Other Departments' students.Keywords: Free Time, Social Consistency, Communication. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri sosyal uyum ve iletişim becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | University students' leisure investigation of relationship between social cohesion and communication skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.identifier.yokid | 435368 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321907 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |