Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ayvacı, Hakan Şevki | |
dc.contributor.author | Yildiz, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654402 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, geometrik optik konularının öğretimine yönelik yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak hazırlanan ders materyallerinin Genel Fizik Laboratuar III dersi kapsamında fen ve teknoloji öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve fizik laboratuarına olan tutumlarına etkilerinin araştırılmasıdır.Çalışmada yarı deneysel bilimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim öğretim yılı güz yarıyılında Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim Dalı Fen ve Teknoloji Öğretmeliği Lisans Programında Genel Fizik Laboratuar III dersini alan 98 (48 deney, 50 kontrol) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Deney grubunda yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim materyalleriyle, kontrol grubunda ise geleneksel laboratuar uygulamaları kullanılmıştır. Denel işlemlerin öncesinde ve sonrasında her iki gruba Optik Başarı Testi ve Fizik Laboratuar Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın veri toplama araçlarından biri olarak kullanılan Optik Başarı Testi ve deney grubunda gerçekleştirilen öğretim süreçlerinde kullanılan ders materyalleri araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Optik Başarı Testi'nden elde edilen veriler deney ve kontrol grupları dizisince öncelikle nitel olarak anlama düzeylerinde yorumlanmış, daha sonra ise istatistiksel anlamda karşılaştırılmıştır. Fizik Laboratuar Tutum Ölçeği'nden elde edilen veriler ise istatistiksel olarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde bağımlı gruplar t- testi ve bağımsız gruplar t-test kullanılmıştır.Çalışmanın sonunda, yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen öğretim materyalleriyle gerçekleştirilen öğretim süreci öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve fizik laboratuarına olan tutumlarına geleneksel laboratuar uygulamalarından daha fazla katkıda bulunduğu tespit edilmiştir. Yapılandırmacı öğrenme kuramının Fizik Laboratuar derslerinde yaygınlaştırılması önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effects of the materials generated in constructivist learning theory on science preservice teachers?s achievement on geometric optic and their attitude towards physics laboratory in scope of Introductory Physics Laboratory III course.In the study, a quasi-experimental design with pre-test and post-test control group was used. Research was carried out with 98 students (Experimental group N=48, control group N=50) who took the course Introductory Physics Laboratory III and who study their second year at the department of science education in Fatih Faculty of Education in Karadeniz Tecnical University within the autumn semester in 2011-2012 academic year. During the experimental process, the materials which genareted in constructivist learning were applied to experimental group, whereas traditional laboratory teaching techniques were used in the control group. Before and after the experimental processes; Optic Achievement Test and Physics Laboratory Attitude Scale were applied to both groups. Optic Achievement Test and the materials which generated in constructivist learning was prepared by the researcher. The data obtained from Optic Achievement Test were analyzed in two ways. At first preservice teachers was interpreted qualitatively to determine their level of understanding. Later, statistical analyzes were done. The data obtained from physics laboratory attitude scale was analyzed using dependent and independent groups t-test.At the end of the research, it was found that there were positive differences in favour of experiment group between the academic achievement and attitudes towards physics laboratory. Hence, activities based on cosntructivist learning theory was proposed to be used in Introductory Physics Laboratory III course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Determining effectiveness of the materials based on constructivist learning in geometrical optic teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Optical physics | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Laboratories | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Educational tools | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.identifier.yokid | 432275 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321911 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |