Tarih öğretmenlerinin araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Uşak örneği
dc.contributor.advisor | Demircioğlu, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Ermiş, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654400 | |
dc.description.abstract | Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi, son yıllarda tarih eğitiminde daha işlevsel biçimde kullanımı gündeme gelen ve üst düzey düşünme becerilerinin kazandırılmasındaki başarısıyla dikkat çeken bir öğretim stratejisidir. Bu çalışma, tarih öğretmenlerinin araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda tarih öğretmenlerinin araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında bilgi düzeyinin ve tutumlarının, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisini uygulama düzeyinin ve bu öğretim stratejisini uygularken karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi hedeflenmiştir.Nitel bir araştırma olan bu çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya konu olan veriler, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında, Uşak ili merkezi ve tüm ilçelerinde görev yapan tarih öğretmenleriyle yapılan anket ve mülakat çalışmalarıyla elde edilmiştir. Açık uçlu sorulardan oluşan anket formu 64 tarih öğretmenine uygulanırken 32 tarih öğretmeni ile de yarı yapılandırılmış mülakat formu aracılığıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında oluşturulan veri setinin analizinde frekans ve yüzde, betimsel istatistik göstergeleri olarak kullanılmıştır. Araştırma sürecinin tamamlanmasıyla, tarih öğretmenlerinin; araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında bilgi düzeyinin yeterli olmadığı, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi ile ilgili tutumlarının genel anlamda olumlu yönde olduğu, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisini uygulama düzeylerinin yeterli olmadığı ve bu öğretim stratejisini uygularken çok sayıda güçlüklerle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Teaching strategy of research and investigation is a teaching strategy which gains currency in recent years with its more functional usage and its remarkable success leading to higher order thinking skills in history education. This study aims to present perception of history teachers about teaching strategy ofresearch and investigation. In this direction, it is aimed to determine history teachers? knowledge level and attitudes for teaching strategy of research and investigation, their implementation level for teaching strategy of research and investigation and the challenges experienced by teachers in implementing this teaching strategy.In this qualitative research, descriptive method was used. The data subjectto this study were obtained from the surveys and interviews performed with history teachers from the center and all districts of province Usak at the second academic semester of 2010-2011. A questionnaire consisting of open-ended questions was applied to 64 history teachers and interviews were performed with 32 history teachers through the semi-structured interview form.Frequency and percentage were used as indicators of descriptive statistics for the analysis of data set generated in this research. With the completion of the research process, it came into view that the knowledge level of history teachers about teaching strategy of research and investigation is not enough, their attitude towards teaching strategy of research and investigation is positive in general, their implementation level of teaching strategy of research and investigation is not sufficient and they experience many difficulties during the implementation of this teaching strategy. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarih öğretmenlerinin araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Uşak örneği | |
dc.title.alternative | Perception of history teachers about teaching strategy of research and investigation: Example of Uşak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Research-investigation by learning | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.identifier.yokid | 432428 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321912 | |
dc.description.pages | 260 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |