Hasta hakları çalışanlarının danışma ihtiyacına yönelik çevrimiçi mesleki gelişim programının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karal, Hasan | |
dc.contributor.author | Özlü, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:35Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654398 | |
dc.description.abstract | Bilginin hızlı değişip eskimesi özellikle sağlık gibi dinamik bir alanda çalışan kişilerin mesleki yeterliliklerini muhafaza edebilmelerini zorlaştırmaktadır. Bir zorunluluk haline gelen sürekli mesleki gelişim etkinliklerine katılmak, iş günü kayıplarının yanı sıra yolculuk, zaman kaybı ve maddi külfetler gibi anlamlara geldiğinden dolayı birer yetişkin olan ve aile vb. başka sorumlulukları da bulunan profesyoneller için daha da sıkıntılı bir hale gelmektedir. İnternet üzerinden uzaktan eğitim bu kişilerin eğitiminde yüz yüze eğitimin bir alternatifi olarak kullanılabilir.Hasta hakları uygulamaları Türkiye'de 2003 yılında başlamıştır. Hasta hakları çalışanları bu alanda çalışmaya başlayan ilk kişilerdir ve sürekli yeni problemlerle karşılaşmakta ve danışmanlığa ihtiyaç duymaktadırlar. Fakat alanda çok fazla kaynak ve çalışan uzman bulunmamaktadır. Bu danışma ihtiyacı göz önüne alınarak internet üzerinden bir danışma programı hazırlanmıştır. Çalışma yaklaşık 5 ay süren, nitel veri yönü ağırlıklı bir karma araştırma olup 15 eşzamanlı çevrimiçi toplantıyı ve 47 katılımcıyı kapsamaktadır. Katılımcıların programdan beklentileri, beklentilerinin karşılanma düzeyi ve program hakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Veriler Likert tipi ve açık uçlu soruların kullanıldığı anketler ve gözlem ile elde edilmiştir.Program katılımcıların beklentilerini karşılamıştır. Katılımcılar programın mesleki gelişimlerine faydalı olduğunu, çevrimiçi yapılmasının daha uygun olduğunu, meslektaşlarıyla iletişimde olup samimi bir grup kurmaktan motive olduklarını, uzmanlara danışabilmelerinin bir fırsat olduğunu belirtmişlerdir. Sorunların ortaya çıkmasının, ortak sorunların görülerek çözüm üretilmesinin faydalı olduğunu vurgulayan katılımcıların %87'si çalışmadan öğrendiği bilgileri uygulamıştır. Katılımcıların çevrimiçi toplantılar hakkındaki olumsuz görüşleri ise iletişim eksikliği olarak belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The rapid change of information especially in a dynamic field like health makes it difficult for health professionals to keep up with their job related capabilities. Professional development activities which became necessity for professionals are also becoming burden on them in transportation costs, loss of work days and personal life. The flexibility of online continuing professional development offers a solution to these issues.The term of Patient Rights is relatively new in Turkey and its implementations first started in 2003. Current employees of this field are the first professionals of it and they are facing with new problems every day. Therefore they are often in need of consulting an expert about the problems they cannot solve. Considering this need, online consultation meetings were organized. 47 Patient Rights staff participated in the study. 15 meetings were researched. The expectations of the attendees, how well the expectations of the attendees were satisfied, and opinions of attendees about this online program were observed. The data of this study was collected through Likert scale surveys, open ended questions and observations.The data suggests that the expectations of the participants were met. Participants stated that these meetings were beneficial to their professional improvement and that the online environment made it much easier to communicate with other colleagues also giving them an opportunity to consult experts. It was determined that these meetings became platforms where Patient Rights issues were brought, common problems were identified, discussed and solved. 87% of the participants stated that they had used the information they learned from the meetings in their daily practice. Lack of communication in the online environment is the only negative opinion of attendees. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Hasta hakları çalışanlarının danışma ihtiyacına yönelik çevrimiçi mesleki gelişim programının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of an online continuing professional development program aimed at meeting consultation needs of patient rights staff | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Patient rights | |
dc.subject.ytm | Reference services | |
dc.subject.ytm | Consultants | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Workers | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 433560 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321909 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |