Türkiye`de uzaktan eğitim programları için akreditasyon standartlarının Delphi tekniğiyle belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Keleş, Esra | |
dc.contributor.author | Yalçin, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654392 | |
dc.description.abstract | Uzaktan eğitim programlarının sayısının gün geçtikçe artması, bu yolla sunulan öğretimin kalitesi konusunda da kaygılar doğurmuştur. Gerek resmi makamlar, gerekse kamu uzaktan eğitimin kalitesi konusunda bilgilendirilmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu anlamda akreditasyon, önceden belirlenen birtakım standartların karşılandığını bildirmesi dolayısıyla, eğitim hizmetlerinin kalitesini sorgulayan birim ve bireylere bilgi sağlamaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de uzaktan eğitim programlarının akreditasyonunda kullanılabilecek akreditasyon standartlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma üç oturumda tamamlanan bir Delphi çalışmasıdır. Delphi çalışmaları aynı anketin bir uzman grubuna birden fazla gönderildiği, her oturum sonunda uzmanların yapılan değerlendirmeler konusunda bilgilendirildiği ve değerlendirilen maddeler üzerinde bir uzlaşmaya varılmasını amaçlayan çalışmalardır. Bu amaçla ilgili alanyazından derlenen ve yine ilgili alanyazından yararlanarak on başlık altında toplanan toplam 83 akreditasyon standardı 5'li Likert tipi ölçek üzerinde birinci oturumda 17, ikinci oturumda 15 ve üçüncü oturumda 16 uzaktan eğitim uzmanı tarafından değerlendirilmiştir. Bunun yanında uzaktan eğitim uzmanları hazırlanan çevrimiçi standartları değerlendirme sistemi ile ilk iki oturumda değerlendirmelerine sunulan standartlar üzerinde değişiklik talep edebilmiş ve ilgili başlık altında yeni standartlar önerebilmişlerdir. Uzlaşma ölçütünün değerlendirilen her bir standart için %70 uzman katılımı ve +/- 1 standart sapma aralığı olarak belirlendiği çalışmada, uzaktan eğitim uzmanları tarafından üç oturum sonunda 10 başlık altında toplam 94 akreditasyon standardı Türkiye'de uzaktan eğitim programlarının akreditasyonunda kullanılabilir olarak belirlenmiştir. Belirlenen bu standartların ileride kurulması muhtemel bir akreditasyon kurumunun yanı sıra, uzaktan eğitim hizmetleri sunan eğitim kurumları tarafından da kalite değerlendirme ve geliştirme amaçlarıyla kullanılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, Akreditasyon, Kalite, Delphi tekniği | |
dc.description.abstract | As there is an increase in the number of distance education programs, many people have concern about the quality of these offerings. Both state bodies and the public require information regarding the quality of distance education. Accreditation, in this regard, shows that a set of predetermined standards have been met by the institutions which hold ?accredited? status. Therefore, it is a convenient way for informing the related bodies and the public about the quality of the educational institution. In this study, it is aimed to determine the accreditation standards for distance education programs in Turkey.The research is a Delphi study which is completed in three rounds. In Delphi studies, a questionnaire is sent to a group of experts more than one time while informing the experts about the general tendency of the group at the end of each round. The aim in Delphi studies is to reach a consensus between the experts. For that purpose, 83 accreditation standards for distance education programs that have been derived from literature and divided into 10 categories have been evaluated by distance education experts using 5 point Likert-type scale. In first round 17 experts, in second round 15 experts, and in third round 16 experts participated in the study. Distance education experts were able to recommend amendments to the standards or add new standards in any category using the online system designed to evaluate the standards. The consensus criterion was defined as agreement of 70% of the experts and +/- 1 standard deviation interval for each standard that have been evaluated. At the end of the study, distance education experts defined a total of 94 accreditation standards under 10 categories to be used in the accreditation of distance education programs in Turkey. It is suggested that the standards should be used by the accrediting agency which may be established in the future and educational institutions in order to assess and develop the quality of their offerings.Key Words: Distance Education, Accreditation, Quality, Delphi Technique | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de uzaktan eğitim programları için akreditasyon standartlarının Delphi tekniğiyle belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the accreditation standards for distance education programs in Turkey using Delphi technique | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Accreditation | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Delphi technique | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.identifier.yokid | 450853 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344464 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |