Dokuzuncu sınıf Türk edebiyatı dersi şiir ünitesindeki dış yapı kavramlarının anlaşılma düzeyinin öğretmen-öğrenci görüşlerine göre incelenmesi; Trabzon örneği
dc.contributor.advisor | Kırımlı, Bilal | |
dc.contributor.author | Karahüseyin, Melike | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:32Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654376 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 9.sınıf Türk Edebiyatı Dersi Şiir Ünitesindeki, Şiirde Dış Yapı konusuyla ilgili olarak şiirde dış yapı kavramlarının anlaşılma düzeyini ölçmektir. Öğrencilerin kavram öğrenmelerine etki eden faktörlerde öğrenci ve öğretmen görüşleri alınarak belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada hem nitel hem nicel araştırma modelleri kullanılırken, araştırma yöntemi olarak betimsel yöntem, araştırma aracı olarak anket ve mülakat kullanılmıştır. Nitel ve nicel değerlerin birlikte yer aldığı araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2009?2010 eğitim öğretim yılı Trabzon il ve ilçelerinde bulunan ortaöğretim kurumlarındaki öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemin rastgele seçildiği araştırmada 22 öğretmenle mülakat, 336 öğrenciyle anket çalışması yapılmıştır. Araştırmada kullanılan mülakat açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış bir mülakattır.Toplanan verilerin yüzde ve frekansları hesaplanarak tablolaştırılmıştır. Tabloya dökülen verilerin analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda en iyi anlaşılan kavramlar ve ders içinde kullanılan tekniklerin kavram öğrenmeye etkileri gösterilmiştir. Öğrencilerle yapılan anket ve öğretmenlerle yapılan mülakat karşılaştırılarak, öğrenci ve öğretmen görüşleri arasında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | In this Master thesis, which was interested in the level of understanding that students have about the exterior structural concepts of poems in Turkish Literature Lesson, Poetry Unit, it was aimed to define the level of understanding the students have as well as the factors that contribute to learning, by taking the opinions of students and teachers.In this research which uses both qualitative and quantitive values, figurative methodology is used. Implementation for the reasearch was made in 2009-2010 educational period at secondary education schools in Trabzon, wih students and teachers. As Data gatherin tools Surveys and Interwievs are used. Interwievs with 22 teachers and , Surveys with 336 stuendents were made. Interwievs that are used in the research are semi-structured interwievs that is consisted of open ended questions.Percentages and frequencies of data that was gathered are calculated and organized in tables. And after that analysis of these tabled data are made. After the resaerch, best understood concepts and the effect of techniques on conceptual education was shown. Interwievs with teachers and the Surveys with students are compared and through this it has been made clear that there are differences in the views of students and teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Dokuzuncu sınıf Türk edebiyatı dersi şiir ünitesindeki dış yapı kavramlarının anlaşılma düzeyinin öğretmen-öğrenci görüşlerine göre incelenmesi; Trabzon örneği | |
dc.title.alternative | Examination of understanding level of nineth grade Turkish literature lesson exterior structural in poems unit, teacher-student views: Trabzon example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literature education | |
dc.subject.ytm | Teaching literature | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.identifier.yokid | 415548 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 321887 | |
dc.description.pages | 173 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı |