Show simple item record

dc.contributor.advisorAyvacı, Hakan Şevki
dc.contributor.authorÖzbek, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654366
dc.description.abstractÜlkemizde 2004 yılında, öğretim programlarında köklü değişiklikler yapılmıştır. Bu kapsamda hazırlanan Fen ve Teknoloji öğretim programı, bütün öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetiştirilmesini hedeflemektedir. Bu hedef öğretmen yetiştiren kurumların öğretim programlarında bilimin ve bilimsel bilginin doğasının açık bir şekilde verilmesiyle mümkün olabilecektir. Bu bağlamda fen eğitiminde ?Bilimin doğasını anlamak? mutlak bir ihtiyaç olarak kabul edilmektedir.Bu araştırmanın amacı Fen Teknoloji Toplum dersi kapsamında yapılan uygulamaların öğretmen adaylarının bilimin doğasının unsurlarını algılama düzeylerindeki değişime etkisini incelemektir.2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 30 fen bilgisi öğretmen adayıyla Fen Teknoloji Toplum dersi kapsamında yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla uygulama öncesinde ve sonrasında olmak üzere VNOS-C (Bilimin Doğası Üzerine Görüşler) ve VOSTS (Bilim Teknoloji ve Topluma Bakış Açışı) anketleri iki defa uygulanmıştır. Fen Teknoloji Toplum dersi kapsamında 12 hafta boyunca fen bilimlerinin temel konuları hakkındaki güncel bilgiler ve sosyobilimsel boyutları ele alınmıştır. Tek gruplu ön test son test deneysel deseninin kullanıldığı çalışmada öğretmen adaylarının VNOS-C anketinden elde edilen görüşleri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. VOSTS anketinden elde edilen cevaplar da SPSS 15.0 paket programı kullanılarak karşılaştırılmıştır.Uygulama sonucunda bilimin doğasının ele alınan unsurlarından değişebilirlik, deneysellik, öznellik, hayal gücü ve yaratıcılık, sosyal kültürel değerler, gözlem ve çıkarım arasındaki fark unsurları hakkında öğretmen adaylarının çağdaş bakış açısı kazandıkları görülmüştür. Bununla birlikte bilimin doğasının bilimsel bir teori ve yasa arasında fark vardır unsurunun öğrencilere kazandırılması için özel bir çaba sarf edilmesine ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilimin Doğası, Bilimsel Okuryazarlık, Fen Teknoloji Toplum
dc.description.abstractScience and Technology Education Program underwent some changes in 2004. In this context, the science and technology education program aims to educate each student as a scientifically literate individual. This may be possible by giving a clear picture of science and scientific knowledge in education programs at teacher training institutions (faculty of education). In this regard, it is very important ?to understand the nature of science? in science education.The aim of the study is to examine the effect of the applications that were carried out within the scope of Science Technology and Society course, on the perceptions of preservice teachers toward understanding the aspects of nature.The study was conducted with 30 preservice teachers in Science Technology and Society course during the spring term of 2011-2012 academic year. To examine the effect of Science, Technology and Society course on preservice teachers? perceptions on the nature of science, Views on Nature of Science ? C and Views on Science-Technology-Society questionnaires were given to 30 participants before and after the application. During 12 weeks of Science Technology and Society course, students were informed about up-to-date information and socio-scientific dimensions on the basic subjects of science. In this study that utilized single-group pre-test and post-test experimental pattern, the perceptions of preservice teachers that were obtained through VNOS-C questionnaire were analyzed by using content analysis method. The data which were collected by VOSTS questionnaire were compared by using SPSS 15.0 package program.The results show that preservice teachers gained a contemporary viewpoint on tentativeness, empiricism, subjectivity, imagination and creativity, social and cultural values, the difference between observation and inference about the aspects of the nature of science. Nevertheless, the study shows that further effort is necessary to get students to realize the factor ?There is a difference between the scientific theory and law.?Key Words: Nature of Science, Scientific Literacy, Science Technology Societyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen teknoloji toplum dersi kapsamında yapılan uygulamaların öğretmen adaylarının bilimin doğasının unsurlarını algılama düzeylerindeki değişime etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the applications that were carried out within the scope of science technology and society course, on the perceptions of preservice teachers toward understanding the aspects of nature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScientific literacy
dc.subject.ytmNature of science
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid460066
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344466
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess