Show simple item record

dc.contributor.advisorEkiz, Durmuş
dc.contributor.authorBektaş, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:31Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654364
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilkokuma yazma öğretim sürecinde sınıf öğretmeninin karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara karşı kendi ürettiği çözüm yollarını incelemektir. Araştırmacı öğretmen süreçte yaşadığı sorunları diğer öğretmenlerin de yaşayıp yaşamadığını belirlemek amacıyla mülakatlar yapmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntemin seçilmesinin nedeni yürütülen çalışmada hem aksiyon araştırması hem özel durum çalışması kullanılması isteğidir. Aksiyon araştırması öğretmenin araştırmacı olarak bulunarak hem gözlem yapması hem de yaptığı gözlemleri günlüğüne kaydetmesidir. Araştırma 1. sınıf okula uyum haftasından 1. dönemin sonuna kadar 5 aylık bir süreci kapsamaktadır. Araştırma Trabzon Merkez ilçesinde bir ilköğretim okulunda 1. sınıfta öğrenim gören 15 öğrenci ile yürütülmüş, Özel durum çalışması kapsamında ise Trabzon merkez ilçede görev yapan 30 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler öğretmenin tuttuğu araştırmacı günlüğü ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Veriler öncelikle olarak içerik analizi ile incelenmiştir. Verilerin kodlanmasında kavram haritalarından yararlanılmıştır.Araştırma günlüklerinden elde edilen analizlerde ilkokuma yazma sürecini etkileyen birçok faktör vardır. Bunların başında aile, öğrenci, fiziki olanaklar, eğitim öğretim programı ve öğretmenin kendisi olmuştur. Mülakatlardan elde edilen verilerde ise öğrenci, aile, teknoloji kullanımı, okuma yazma öğretim yöntemleri ve öğretmenlerin kendi önerileri olmuştur. Bu verilerden yola çıkarak genel bir kavram haritası oluşturduğumuzda öne çıkan temalar: öğrenci, aile, öğretmen, program ve okuldan kaynaklanan sorunlar olarak karşımıza çıkmaktadır.Çalışma ile birlikte ilkokuma yazma öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunların yanısıra hem araştırmayı gerçekleştiren öğretmenin hem de mülakatlarda görüşülen öğretmenlerin sunduğu çözüm önerileri ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: İlkokuma yazma yöntemi, Karma yöntem, Ses temelli cümle yöntemi
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate the problems that a primary school teacher encountered during the initial reading and writing education, and also her solutions to these problems. The teacher as a researcher had some interviews with other teachers in order to determine whether the other teachers came across the same problems during the teaching process or not.A mixed method, as a research tool, is used in the study including action research and case study methods which are widely known in a qualitative method tradition. Action research has been chosen since the teacher not only made observations but also recorded the observations she made on her journals. The research covers a five week period, which begins first week of the school and continuous until the end of the first term. The research has been carried out with 15 pupils of first grade of a primary school in the city of Trabzon. Semi-structured interviews have been conducted with 30 class teachers in the city of Trabzon. The journals kept by the teacher and semi-structured interviews generate the data. The data are processed by content analysis, primarily. Concept maps are made in coding of the data.Many factors that affect the process of initial reading and writing can be found in the analysis of research journals. Mainly; family, pupils, physical facilities, curriculum, and the teacher herself form these factors come out. The pupils, family, use of technology, reading and writing techniques and the offers of the teachers are reasons for the factors which are gathered from interview data. Based on these data, if we construct a concept map; pupils, family, teacher, curriculum and problems generated from school are the featured themes.With this study; the problems that emerge during the initial reading and writing processes, and the solution offers of the research teacher and the interviewees are presented.Key words: Initial reading and writing method, mixed method, sound-based sentence method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarının karma yöntem aracılığıyla incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating problems initial reading-writing instruction and their solutions through mixed methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.identifier.yokid461295
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344470
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess