Öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Özsevgeç, Tuncay | |
dc.contributor.author | Yazar, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654362 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin belirlenmesine yönelik geçerli ve güvenilir bir anketin geliştirilerek öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin belirlenmesidir. Tarama yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada dört bölümden oluşan ?Teknolojik Terim Farkındalığı ve Bilgi Düzeyi Anketi (TETFABA)? kullanılmıştır. Geliştirilen anketin pilot uygulaması sınıf ve fen bilgisi öğretmenliğinde öğrenim gören 97, 3.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen anketin son hali farklı program ve sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 1106 öğretmen adayına uygulanarak çalışmanın verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler, frekanslama ve Ki-Kare Uygunluk Testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıkları Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adayları, erkek öğretmen adayları, 3.sınıftaki öğretmen adayları ve üst gelir grubundaki öğretmen adayları lehine anlamlı çıkmıştır. Öğretmen adaylarının teknolojik terim bilgi düzeyleri Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programında öğrenim gören adaylar, 1.sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları, erkek öğretmen adayları ve üst gelir grubunda olan öğretmen adayları lehine anlamlı çıkmıştır. Teknolojik terim farkındalığı ve bilgi düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde 3.sınıftaki öğretmen adayları ve erkek öğretmen adayları lehine anlamlı çıkmıştır. Çalışmanın sonunda öğretmen adaylarının teknolojik terim okuryazarlıklarını belirlemeye yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Teknolojik Terim, Teknolojik Terim Farkındalığı, Teknolojik Terim Bilgi Düzeyi, Öğretmen Adayları | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the awareness and knowledge levels of teacher candidates. The survey method was used in this study. Data was collected by the ?Technological Term Awareness and Knowledge Level Questionnaire?. The questionnaire included four sections that was developed by a researcher. The pilot study included 97 3rd grade science and primary school teacher candidates. The main study was carried out to 1106 teacher candidates that were studying different teaching programs and grade levels. Frequency and Chi-Square Test were used to analyze the data. According to findings, the technological terms awareness of Computer and Instructional Technology Education teacher candidates was more significant than the other programs. The technological terms awareness of male teacher candidates was significantly higher than female teacher candidates. The technological terms awareness was in favor of 3rd grade teacher candidates and the upper income group. The other findings show that the technological terms knowledge level of Computer and Instructional Technology Education teacher candidates was more significant than the other programs. The technological terms knowledge level of male teacher candidates was significantly higher than female teacher candidates. The technological terms knowledge level was in favor of 3rd grade teacher candidates and the upper income group. In addition, that the technological terms knowledge level of male teacher candidates was significantly higher than female teacher candidates. The relationship between technological term awareness and knowledge level is more significant in 3rd grade teacher candidates than 1st grade teacher candidates. The relationship between technological term awareness and knowledge level of male teacher candidates was significantly higher than female teacher candidates. A scale can be developed to determine the technological term literacy of teacher candidates.Key Words: Technological Terms, Technological Term Awareness, Technological Term Knowledge Level, Teacher Candidates | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the teacher candidates technological term awareness and their knowledge levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Terms | |
dc.subject.ytm | Technological compentences | |
dc.subject.ytm | Technological Term Awareness and Knowledge Level Questionnaire | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Awareness | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 461627 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344465 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |