Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorKocaman, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:29Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654349
dc.description.abstractBu araştırma, Gümüşhane Merkez ilçede bulunan orta öğretim okullarında görevli Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerine göre dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin düzeyini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, Gümüşhane Merkez ilçede yer alan üç Anadolu Lisesi, bir fen lisesi, altı meslek lisesi ve bir düz lisede 2011-2012 eğitim öğretim döneminin 2. yarıyılında görevli 32 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni? ne anket ve mülakat uygulanmıştır. Bu okullarda 9. sınıflara derse giren öğretmenlerle bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada nitel ve nicel araştırma yaklaşımları bir arada kullanarak karma yaklaşım kullanılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlardan en önemlisi, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin istenilen seviyede olmadığı özellikle vurgu, tonlama, beden dili ve seslerini doğru kullanamadıkları bulgusudur. Ayrıca 32 öğretmenimize yapılan anketten kitaplarda yer alan metinlerin öğrencilere okuma becerileri kazandırmada fazla etkili olmadığını, metinlerin öğrencilerin dikkatlerini çekmediğini, bazı metinlerin öğrencilerin seviyelerinin üstünde olduğu ve öğrencilerin bu metinleri anlamakta güçlük çektiklerini, öğrencilerin okul türlerine göre okuma- anlama ve yorumlama yeteneklerinin değiştiğini, müfredat programının çok yoğun olduğunu da ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Dokuzuncu sınıf, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri, okuma, okuma becerileri, okuma alışkanlığı
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine according to Turkısh Language and Literature Teachers the level of reading skills of 9th grade students who attend to central high school in Gümüşhane. In this research, 32 Turkısh Language and Literature teachers who tells lessons to the 9 th grade students in different central high school such as three Anatolia, one science, six occupational and one general were attended. Questıonnaire and speaking task was applied to the teachers. We aimed to use the qualitative search method which defends the reality can be changed according to the different situations. The most important results we obtained from this research are that the reading skills level of students are not enough,especially students do not know how to use their voice,body language, the time of stress and tone. Also from results of questionnaire , teachers said that the level of books is not according to the students, books do not take attention of students, students have difficulty in understanding the text, texts are over the level of students, the type of high school changes the understanding and reading level of students,also the yearly plan is dense. All these results also were obtained.Keywords: 9th grade students, Turkish Literature and Language Teachers, reading, reading skills, reading abilitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDokuzuncu sınıf öğrencilerinin okuma becerileri düzeyi üzerine bir çalışma (Gümüşhane merkez ilçe örneği)
dc.title.alternativeA study on the level of reading skills of 9th grade students (Sampling of central Gümüşhane)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmReading
dc.identifier.yokid10000331
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344477
dc.description.pages201
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess