Show simple item record

dc.contributor.advisorKırımlı, Bilal
dc.contributor.authorİskender, Hakan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654325
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkçe öğretmenlerinin okuma ilgileri, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri ve okuma ilgileriyle okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür.Araştırmanının evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Trabzon il merkezi ve ilçelerinde görev yapan Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. 138 Türkçe öğretmeni, araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir.Araştırmada Dökmen (1994) tarafından geliştirilen Okuma İlgisi Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Okuma Alışkanlığı Kazandırmaya Yönelik Etkinlikler Anketi kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler (frekans, yüzde, ortalama değerleri) ve korelasyon katsayısı hesaplanmış; t testi, ANOVA ve Scheffe testi analizleri uygulanmıştır. Analizler SPSS 16 programıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi Pearson korelasyon katsayısı için .01; diğer testler için .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma bulgularına göre: Türkçe öğretmenlerinin okuma ilgilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Kadın Türkçe öğretmenlerinin, erkek Türkçe öğretmenlerine göre okumaya ilgileri daha yüksektir. Türkçe öğretmenleri, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri çoğu zaman düzeyinde gerçekleştirmektedir. Okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri kadın Türkçe öğretmenleri, erkek Türkçe öğretmenlerine; lisansüstü öğrenim görmüş Türkçe öğretmenleri, lisans öğrenimi görmüş Türkçe öğretmenlerine; il merkezinde çalışan Türkçe öğretmenleri ise ilçelerde çalışan Türkçe öğretmenlerine göre daha sık gerçekleştirmektedir. Türkçe öğretmenlerinin okuma ilgisi düzeyleriyle okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik gerçekleştirdikleri etkinlikler arasında orta düzeyde, pozitif bir korelasyon bulunmuştur. Yüksek okuma ilgisine sahip Türkçe öğretmenleri, düşük ve orta düzeyde okuma ilgisine sahip Türkçe öğretmenlerine göre okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri daha sık gerçekleştirmektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma İlgisi, Okuma Alışkanlığı, Türkçe Öğretmeni
dc.description.abstractIn this research, it is aimed at identifying reading interest of Turkish language teachers; activities for getting students adopt reading habit and the relationship between activities and interest of teachers. This research is conducted relational screening model.Population of the research is comprised of Turkish language teachers who are working in Trabzon city centre and districts of Trabzon in 2012-2013 educational year. 138 Turkish language teachers have been chosen by purposive sampling method.In this research, Reading Interest Scale by Dokmen (1994) and Activities for Getting Students Adopt Reading Habits Questionnaire prepared by the researcher have been used. For analyzing the data, descriptive statistics (frequencies, percentage, mean) and correlation coefficient have been assessed; t test, ANOVA and Scheffe test analyses have been applied. SPSS 16 has been used for analysis. While comparing data, significance level is accepted .01 for Pearson correlation coefficient and .05 for other tests.According to the findings of the research it has been discovered that reading interest of Turkish language teachers are found to be medium level. It is found out that reading interest of female Turkish language teachers are higher than male ones. Turkish language teachers have carried activities for getting students adopt reading habits at the level of usually. Activities for getting students adopt reading habits have been used more by female Turkish language teachers, graduate Turkish language teachers, Turkish language teachers working in city centre compared to male Turkish language teachers, undergraduate Turkish language teachers and Turkish language teachers working in districts of city respectively. A medium-level correlation has been found out between reading interest of Turkish language teachers and activities to get students adopt reading habit. Turkish language teachers having higher reading interest implement activities for getting students adopt reading habits more than those who are lower or medium reading interest.Key Words: Reading, Reading Interest, Reading Habit, Turkish Language Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçe öğretmenlerinin okuma ilgileri ve öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmaya yönelik etkinlikleri üzerine bir araştırma (Trabzon ili örneği)
dc.title.alternativeA research on reading interest of Turkish language teachers and their activities to get students adopt reading habit (Sample of Trabzon)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHabits
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmSkill acquiring
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.identifier.yokid10008858
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344499
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess