Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkmaya yönelik uygulamaları ve sınıf yönetimi stratejileri hakkındaki inançlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Öztürk, Yasin | |
dc.contributor.author | Gangal, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:24Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654314 | |
dc.description.abstract | Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıfta İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkmaya Yönelik Uygulamaları Ve Sınıf Yönetimi Stratejileri Hakkındaki İnançlarının İncelenmesi Çocuklar okul öncesi eğitim kurumlarına geldiklerinde yanlarında doğup büyüdükleri çevrenin kültürel ve sosyal etkilerini de getirirler. Farklı çevrelerden gelen bu çocuklar sınıf ortamında kendi yaşantıları ve öğrendikleri doğrultusunda hareket etme eğilimindedirler. Bu durum eğitim-öğretim faaliyetlerini düzenli bir şekilde yürütmek isteyen öğretmenin çeşitli sorunlarla karşılaşmasına neden olur. Sınıfta istenmeyen davranışların ve disiplin kopukluklarının dersin işlenişini, öğretmenin ve sınıfta bulunan çocukların dikkatini bozarak olumsuzluk yarattığı birçok araştırmacı tarafından belirtilmiştir. Öğretmenin sınıftaki en önemli görevlerinden biri sınıf içindeki olumsuzlukları ortadan kaldırarak hedeflediği eğitim amaçlarına ulaşmaktır. Bu durumda öğretmenin istenmeyen davranışlar ile baş etme yollarını çok iyi bilmesi ve bu konuda kendi yeterliliklerinin farkında olabilmesi büyük önem taşımaktadır.Bu çalışmada okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ile bu davranışlara yönelik başa çıkabilme yollarını sınıflandırmak ve öğretmenin sınıf disiplinini sağlama ve istenmeyen davranışlar ile başa çıkabilme konusundaki inanç, görüş ve yeterlilikleri incelenmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup özel durum çalışması yöntemi ile yapılmıştır. Çalışmanın örneklemi 2012?2013 eğitim öğretim yılında Trabzon?da bir anaokulunda çalışmakta olan 3 okul öncesi öğretmeni ve sınıflarından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yapılandırılmamış sınıf içi gözlemler, öğretmenler ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar ve öğretmenlerin günlük planlarının incelenmesi ile elde edilmiştir. Elde dilen verilerin incelenmesi sonucunda öğretmenlerin sınıf içinde gösterdikleri davranışlar ile belirttikleri görüşler arasında farklılıklar olduğu ve öğretmenlerin kendi yeterlilikleri ilgili inançlarının çok gerçekçi olmadığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Okul öncesi öğretmeni, Sınıf yönetimi, Disiplin stratejileri, İstenmeyen davranışlar | |
dc.description.abstract | Investigating Teachers' Practices towards Dealing with Unwanted Behaviors in Classrooms In Relation To Their Classroom Management Strategies in Early Childhood EducationChildren bring their social and cultural roots when they begin preschool. Those children from different backgrounds tend to behave in direction to their experiences and knowledge. This creates various difficulties for the teachers who want to carry out educational activities on a regular basis. Many researchers found that unwanted behaviors and disorganized discipline interrupt both children?s and teacher?s attention in classroom and then result with chaos. One of the most important tasks of a teacher is to achieve educational goals by eliminating troubles in the classroom. Thus, the teacher should know well enough how to deal with unwanted behaviors in her classroom and she should be aware of her competence in this regard. This study is aimed to sort out children?s unwanted behaviors in a preschool classroom and teachers? strategies to deal with such behaviors. The study also investigates the teachers? beliefs, opinions, and competencies for disciplining and coping with unwanted behaviors in classrooms. This research is an instrumental case study and qualitative research methodology was used for data gathering and analysis. Participants were 3 preschool teachers working at a preschool in Trabzon during 2012?2013 educational years. The data was collected through semi structured interviews, in-class observations, and document analysis. Then, the data was analyzed by using Nvivo. The results show that there is a gap between what the teachers do in classrooms and what they preach and they have unrealistic beliefs about their competencies on classroom management. Key Words: Preschool teacher, Classroom management, Discipline strategies, Unwanted behaviors | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıfta istenmeyen davranışlarla başa çıkmaya yönelik uygulamaları ve sınıf yönetimi stratejileri hakkındaki inançlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating teachers' practices towards dealing with unwanted behaviors in classrooms in relation to their classroom management strategies in early childhood education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Management strategies | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.identifier.yokid | 10011628 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344504 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |