Show simple item record

dc.contributor.advisorGençtürk Güven, Ebru
dc.contributor.authorKoçak, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:24Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:24Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654310
dc.description.abstractOrta Öğretim Coğrafya Ders'inde `Google Earth`ün Kullanımının Değerlendirilmesi (12. Sınıf Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler Konusu)Bu araştırma, OrtaÖğretim CoğrafyaDersi'nde (12. sınıf Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler konusunu) bir öğretim materyali olarak `Google Earth`ün kullanımını çok boyutlu olarak değerlendirmek amacı ile yapılmıştır. Belirlenen bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yaklaşımı kapsamında özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Trabzon Affan Kitapcıoğlu Lisesi 12. sınıfa devam eden 20 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 12. sınıf Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler konusu interaktif harita özelliği taşıyan, CBS tabanlı `Google Earth` programı kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma toplam 8 ders saatinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla öz yeterlilik formu, kişisel bilgi formu, yarı yapılandırılmış mülakat, video kaydı, günlük, konu başarı testi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen veri toplama araçları; `Google Earth Araç Çubukları Çalışma Yaprağı`, katılımcıların bilgi iletişim teknolojileri kullanımı ve coğrafyaya yönelik ilgilerini belirlemek amacı ile `Kişisel Bilgi Formu `, konumsal görevler içeren `Google Earth Sanal Keşif ve Görevler` formu, katılımcıların Google Earth yeterliliklerini tespit için ` Google Earth Öz Yeterlilik Formu`, katılımcıların yapılan uygulama ile ilgili olarak görüşlerini almak için yarı yapılandırılmış mülakat soruları, asıl uygulamadan sonra gerçekleştirilen çoktan seçmeli sorular, haritalar ile desteklenmiş konumsal uygulamalı ve yorum sorularından oluşan 20 maddelik ` Konu Başarı Testi` kullanılmıştır. Ayrıca konumsal görevler yapılırken süreci daha iyi gözlemlemek için video kaydı kullanılmıştır. Aynı zamanda bu kayıtlar verilerin yorumlanmasında da kullanılmıştır ve ölçme araçlarının uygulanması süreci günlüklere kaydedilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilerek tablolaştırılmıştır. Verilerin yorumlanmasında video analizleri, mülakat soruları, kişisel bilgi formları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, `Google Earth`ün sınıf içinde kullanımında öğrenci ve alt yapıdan kaynaklanan problemlerin ortaya çıktığı belirlenmiştir. Bununla birlikte `Google Earth` programının öğrencilerin öğrenmelerini olumlu yönde etkilediği ortaya çıkarılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, ileride yapılabilecek bilimsel araştırmalara ve `Google Earth` coğrafya derslerinde kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Bilgi İletişim Teknolojileri, Coğrafya, Coğrafya Öğretimi, Google Earth, Küresel Ortam Bölgeler ve Ülkeler
dc.description.abstractThe Evaluation of the Use of `Google Earth` in Secondary School Geography Lesson (12. Grades Global Environment: Regions and Countries Subject)This study has been carried out to multidimensionally evaluate as a teaching material the `Google Earth` program in secondary school geography lesson (12. Grades Global Environment: Regions and Countries subject). The specified for this purpose, within the scope of the qualitative research approach, case study method has been used. The study group is 20 students selected from 12th grades students of Trabzon Affan Kitapcıoğlu High School. The study has been conducted by using `Google Earth `based GIS in 12th grades Global Environment: Regions and Countries subject with the interactive map feature. The study designed as the main practice has been carried out totally in eight hours. In study to collect data, form of self-efficacy, personal information form, semi-structured interview, video recording, diary, subject achievement test have been used.İn this study with the aim of collecting data, data collection tools developed by the researcher; ` Google Earth Toolbars Worksheet`, to find out participants' use of information and communication technologies and their interest in geography ` Personal Information Sheet`, spatial tasks including ` Google Earth Virtual Discovery and Tasks Sheet`, to determine `Google Earth` competences of the participants ` Google Earth Self-Qualification Sheet`, to get participants views on the application `Semi-structured İnterview Questions` and after the application, the multiple-choice questions, supplemented with maps of spatial practice and review questions with 20 items ` Subject Achievement Test` have been used. Besides, while having spatial tasks for better overview of the process, video recordings have been used. Also these recordings have been used for interpretation of the data and the implementation process of measuring instruments have been recorded diaries. The data obtained have been tabulated by content analysis method. İn the interpretation of data, video analysis, interview questions, personal information forms have been used. As a result of research, using `Google Earth` in classroom, the problems arised from the students and technical infrastructure have been determined. Additionally, in geography lessons of 12th grade students, program of the`Google Earth` having a positive impact on pupils' learning have been revealed. In the light of the findings of research, for scientific research in future and for use `Google Earth` in geography lessons, the suggestions have been presented.KeyWords: Information and Communication Technology, Geography, Geography Teaching, Google Earth, Global Environment: Regions and Countries Subjecten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim coğrafya dersinde Google Earth`ün kullanımının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the use of Google Earth in secondary school geography lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmGoogle Earth
dc.subject.ytmGeographical information systems
dc.subject.ytmMaps
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography lesson
dc.identifier.yokid10006938
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344502
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess