Show simple item record

dc.contributor.advisorKeleş, Esra
dc.contributor.authorKefeli, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:23Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654306
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, son dönemlerde eğitimde kullanımı yaygınlaşan teknolojilerden biri olan etkileşimli tahtanın öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna ilişkin ilköğretim öğretmenlerine yönelik bir Hizmet İçi Eğitim (HİE) kurs programının geliştirilmesi, uygulanması ve kursun etkililiğinin değerlendirilerek öğretmenlerin eğitsel uygulamalarına yansımalarının incelenmesidir. Özel durum yönteminin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını, araştırmacı tarafından geliştirilen ve Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü?nün 2011 Yılı Mahalli Hizmet İçi Eğitim Planı kapsamında uygulanan ?Akıllı Tahtanın (Etkileşimli Tahtanın) İlköğretim Branş Derslerinde Kullanımı? hizmet içi eğitim kursuna katılan 13 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, ?HİE kurs programının geliştirilmesi?, ?HİE kursunun uygulanması ve değerlendirilmesi? ve ?HİE kursunun izleme değerlendirmesi? olmak üzere üç aşamada tamamlanmıştır. Bu süreçte, HİE kurs programının geliştirilmesinde, sistem yaklaşımı modelinin basamakları dikkate alınmıştır. Çalışmada verilerin toplanması aşamasında; anket, yarı-yapılandırılmış mülakat, gözlem ve doküman incelemesi yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi, frekans ve yüzde değerlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; etkileşimli tahtanın öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna yönelik hazırlanan HİE kurs programının, kursa katılan öğretmenlerin bilgi ve beceri gelişimine katkıda bulunduğu belirlenmiştir. HİE kursunun, öğretmenlerin etkileşimli tahtaya yönelik bakış açılarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Kurs sonunda, öğretmenlerin katıldıkları HİE kurs programı ile ilgili görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu tespit edilmiştir. Yapılan izleme değerlendirme çalışmalarında, kursun içeriğinin uygulanabilir olduğu ancak etkili teknoloji entegrasyonu için tek başına yeterli olmadığı; kurs sonrasında sağlanacak destek hizmetlerinin de bu süreçte önemli olduğu görülmüştür. Kursun, öğretmenlerin eğitsel uygulamalarında farklılık meydana getirme konusunda belirli bir derecede etkili olduğu da araştırmanın bulguları arasındadır. Araştırma sonucunda, etkileşimli tahtanın öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna yönelik tasarlanan bir HİE kurs programının etkililiği ortaya konmuştur.Anahtar kelimeler: Etkileşimli Tahta, Teknoloji Entegrasyonu, Hizmet İçi Eğitim
dc.description.abstractThe purpose of this study was to develop an in-service training (IST) course aimed at primary education teachers about the integration of interactive whiteboard -a commonly used technology in education recently- to the process of learning-teaching, to implement this training course and to analyze its reflections to the teaching practices of teachers after an evaluation of the effectiveness of the course. The participants of the study which used case study method consisted of 13 teachers who attended the training course ?The Usage of Smart Board (Interactive Whiteboard) in Primary Education Branch Lessons? developed by the researcher and implemented within the context of Trabzon National Education Directorate?s 2011 Local In-Service Education Plan. The research was completed in three phases as ?the development of the IST course program? ?the implementation and evaluation of the IST course? and ?Follow-up Evaluation of the IST course?. During this process, the steps of system approach were considered in the development of the IST course program. For the collection of the data; questionnaire, semi-structured interview, survey and document analysis methods were used. For the analysis of the data obtained; content analysis method, frequency and percentage values were used.The results of the study showed that the IST course program developed for the integration of interactive whiteboard to the learning-teaching process contributed to the knowledge and skill development of the teachers who attended the course. It was also established that the IST course affected the teachers? views on interactive whiteboard positively. At the end of the course, it was found that the views of teachers on the IST course program they attended were positive in general. The evaluations made showed that the content of the course was applicable; however effective technology integration alone was not enough and support services to be provided at the end of the course were an important part of the process. That the course was affective in bringing about a difference in the teachers? educational practices was among the findings of the study. At the end of the study, the efficiency of an IST course designed for the integration of interactive whiteboard to the learning-teaching process was revealed.Key Words: Interactive Whiteboard, Technology Integration, In-service Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretim sürecinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik geliştirilen bir hizmet içi eğitim kursu ve yansımaları
dc.title.alternativeAn in-service training course developed for the use of interactive whiteboard in teaching process and its reflections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmComputer technology
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmNew technologies
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmSmart board
dc.identifier.yokid10011754
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344506
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess