Show simple item record

dc.contributor.advisorÇalık, Muammer
dc.contributor.authorKiryak, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:22Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:22Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654299
dc.description.abstractÇevre sorunlarının ortaya çıkmasında etkili olan bireylerin bu sorunların giderilmesinde de aktif rol almaları gerekmektedir. Bu bağlamda, okullardaki çevre eğitiminin öğrencilerde çevre bilincini oluşturması ve onlarla yaşadıkları çevre arasında iyi ilişkiler geliştirmesi beklenmektedir. İşbirliği içerisinde gerçekleştirilen grup çalışmalarıyla, çevre eğitimi, öğrencilerin kendi düşüncelerini ifade etmesini, başkalarının görüşlerine saygı duymasını ve grup içinde sorumluluk alabilen bireyler haline gelmelerini amaçlamaktadır. Bu amaçları gerçekleştirmek için, öğrencilerin aktif katılımını gerektiren öğretim modellerinden birisi olarak Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM) ortaya konmuştur. Bu çalışma, OBYM?nin 7. sınıf öğrencilerinin ?su kirliliği? konusuyla ilgili kavramsal anlama düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Bursa ili Yenişehir ilçe merkezindeki bir ilköğretim okulundan seçilen 25 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Karma metodolojinin kullanıldığı bu çalışmanın verileri kelime ilişkilendirme testi (KİT), kavramsal anlama testi (KAT) ve yarı yapılandırılmış mülakattan elde edilmiştir. KİT ve KAT uygulamadan bir hafta önce öntest ve uygulamadan sonra sontest olarak uygulanmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakatlar ise, kavramsal anlama düzeylerine göre seçilen 6 öğrenci (iyi, orta ve düşük) ile yürütülmüştür. Araştırmanın bulguları, 7. sınıf öğrencilerinin su kirliliğinin sebepleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgi sahibi olduklarını ancak bu bilgilerin eksik ya da alternatif kavramlar içerdiğini göstermektedir. Sonuç olarak, OBYM ile gerçekleştirilen ders süreci öğrencilerin kavramsal anlamalarının artırılmasında ve su kirliliği ile ilgili sahip oldukları alternatif kavramların giderilmesinde etkili olmuştur. Ayrıca, OBYM öğrencilerin kullandıkları günlük dille bilimsel dilin yer değiştirmesinde önemli ölçüde başarılı olmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlara bağlı olarak, OBYM?nin uygulanabilirliği hakkında daha geniş kapsamda bir sonuca ulaşmak için farklı fen ve çevre eğitimi konularında kullanılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli, Kavramsal Anlama, Su Kirliliği, Fen Eğitimi
dc.description.abstractIndividuals, who engender an increase in the environmental problems, should take an active role in solving them. In this context, it is expected that environmental education in school will enable students to create their environmental awareness and to develop good relationships with their close environments. Environmental education through collaborative group works purposes to train the students to address their own ideas and respect to other opinions, and to take their own leaning responsibilities in group works. To realize these objectives, Common Knowledge Construction Model (CKCM), requiring student active engagement, has been released as a new teaching model. This study aims to examine the effect of the CKCM lesson sequence on grade 7 students' conceptual understanding levels of `water pollution? subject. The sample of the study comprised of 25 grade 7 students in a primary school in district of Yenişehir, Bursa. Within mixed research methodology, data were collected by Word Association Test (WAT), Conceptual Understanding Test (CUT) and semi-structured interview protocol. While WAT and CUT were administered as a pre-test one week before the teaching intervention, the same tests were re-administered as a post-test after the teaching intervention. Also, the semi-structured interview protocol was conducted with 6 grade 7 students selected from different conceptual understanding levels (high, middle and low). Results indicated that the grade 7 students possessed some conceptions of causes, consequences and prevention of water pollution, but these conceptions contained uncompleted knowledge or alternative conceptions. Consequently, it can be deduced that the CKCM lesson sequence resulted in significantly better student understanding and substantially replaced their alternative conceptions of the water pollution. Further, the CKCM lesson sequence changed their used everyday language with the scientific ones. Given the results, it is suggested that the CKCM lesson sequence be implemented in different science and environmental topics to get a broader sense of its applicability.Keywords: Common Knowledge Construction Model, Conceptual Understanding, Water Pollution, Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtak bilgi yapılandırma modeli`nin 7. sınıf öğrencilerinin su kirliliği konusundaki kavramsal anlamalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of common knowledge construction model on grade 7 students conceptual understanding of water pollution subject
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommon knowledge construction model
dc.subject.ytmPollution
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmWater pollution
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid10004597
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344483
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess