Sanal dünyalarda düzenlenen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancına ve sosyal bulunuşluklarına etkisi
dc.contributor.advisor | Keleş, Esra | |
dc.contributor.author | Çolak, Canan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:20Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654281 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Second Life (SL)?ta düzenlenen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinin, uzaktan eğitim yolu ile öğrenim gören Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) öğrencilerinin yabancı dil öz yeterlik inançlarına ve sosyal bulunuşluklarına olan etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması kullanılarak yapılmıştır. Katılımcı grubu ise Karadeniz Teknik Üniversitesi BÖTE bölümünde uzaktan eğitim yolu ile öğrenim gören 5 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışma aynı zamanda ASSURE öğretim tasarımı modeli basamakları temel alınarak planlanmıştır. İngilizce iletişim kurma etkinlikleri üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamasında, alan uzmanı ile birlikte geliştirilen dokümanlarda olan diyaloglar katılımcılar tarafından canlandırılmıştır. İkinci aşamada ise katılımcılar, ana dili İngilizce olan yabancı birey ortama davet edilerek, etkinlik konuları ile ilgili ve etkinliklerden farklı konular hakkında iletişim kurmuşlardır. Etkinliklerin üçüncü aşamasında ise katılımcılar etkinlik konularına paralel olarak doğaçlama yoluyla birbirleriyle sesli iletişim kurmuşlardır. SL ortamında gerçekleştirilen İngilizce etkinliklerinin öncesi ve sonrasında öğretmen adayları öz değerlendirme formunu kullanarak kendilerini değerlendirmişlerdir. Ayrıca tüm süreç boyunca katılımcılar tarafından etkinlik günlükleri ve süreç sonunda görüşmeler yoluyla veriler toplanmış ve tümden gelimli tematik analiz tekniği ile bu veriler analiz edilmiştir. SL ortamında gerçekleştirilen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinin sonucunda ise öğretmen adayları çeşitli konularda İngilizce iletişim kurma konusunda deneyimler kazanmışlardır. Bu deneyimler katılımcıların İngilizce iletişim kurmada öz yeterlik inançlarını arttırmıştır. Ayrıca bu etkinliklerde; katılımcıların mesajlarındaki duygularını ifade edebildikleri, açıkça iletişim kurdukları ve birbirleri arasında bir zincir olarak tabir ettikleri grup bağını oluşturdukları belirlenmiştir. Bu sonuç ise katılımcıların SL ortamında gerçekleştirilen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinde sosyal bulunuşluklarını olumlu yönde etkilemiştir.Anahtar Kelimeler: 3B Sanal Dünyalar, Second Life, Öz Yeterlik İnancı, Sosyal Bulunuşluk, İngilizce İletişim Kurma | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the effects of English communication activities taking place in Second Life (SL) environment on foreign language self efficacy beliefs and social presence of students who were still studying at the computer education and instructional technology (CEIT) department via distance education. The research was carried out as a case study and participants consisted of five teacher candidates enrolled in the department of CEIT at Karadeniz Technical University. The study was planned in line with the ASSURE instructional design model. English communication activities were conducted in three stages. In the first stage, participants role-played the dialogues on the documents which were developed with the help of a domain expert. In the second stage, a native speaker of English was invited to the environment and students were expected to communicate with her about the already known topic sand different ones. Finally, participants established voice communication in parallel with the activity topics. Teacher candidates evaluated themselves before and after the English communication activities which were held in SL environments by using self- evaluation forms. Besides, data were collected from the diaries which were kept by the participants throughout the study and at the end of the study through face-to-face interviews. Data were analyzed with deductive thematical analysis techniques according to the self efficacy beliefs and social presence themes which were created after literature review. As a result of English communication activities held in SL teacher candidates experienced communication in English related to various topics. These experiences increased participants? self efficacy beliefs. Moreover, participants openly expressed their feelings via their messages during these activities, established communication clearly and established a group relation which they interpreted as a chain. It can be concluded that the results of this study indicate a positive social presence in terms of English communication activities held in SL environmentsKeywords: 3D Virtual Worlds, Second Life, Self Efficacy Beliefs, Social Presence, Establish English Communication | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sanal dünyalarda düzenlenen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancına ve sosyal bulunuşluklarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of communicative English activities performed in virtual worlds on teacher candidates self efficacy beliefs and social presence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Virtual environments | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Social presence | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 10010657 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 344503 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |