dc.contributor.advisor | Çiçek, Rahmi | |
dc.contributor.author | Battalbaş, Salih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:18Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654261 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma liselerde öğrenim 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenlerin neler olduğunu, hangi faktörün ne derece etkilediğini ortaya koymak amacıyla yapılan bir araştırmadır. 9, 10, 11,12. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları düzeylerinin; cinsiyete, ailenin gelir düzeyine, anne ve babanın eğitim durumuna, okul türüne değişip değişmediğini ortaya koyması, öğretmenlere ve bu konuda yapılacak yeni araştırmalara kaynak teşkil etmesi için ortaya konulmuş bir çalışmadır.Lise öğrencilerinin okuma ilgilerini ve okuma alışkanlıklarını etkileyen etmenlerin incelenmesini ve değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmanın gerçekleştirilmesinde tarama modellerinden yararlanılmıştır. Bu model çerçevesinde, araştırmada `Okuma İlgisi Ölçeği` ile, `Lise Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Okuma Alışkanlıklarını Etkileyen Etmenlere İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi` kullanılarak lise öğrencilerinin okuma ilgisi düzeyleri, okuma alışkanlığı düzeyleri ile okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen unsurlara ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 öğretim yılında Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkezdeki liselere devam eden lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Trabzon merkezdeki liselerden tesadüfi örneklem şekliyle seçilen dört farklı türde lise oluşturmaktadır. Bu örneklem Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesi, Kanuni Anadolu Lisesi, Erdoğdu Lisesi, 50.yıl Teknik Endüstri Meslek Lisesi'nden seçilen öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırma çerçevesinde ortaya çıkan sonuçlara göre öğrencilerin cinsiyeti, öğrenim gördükleri lise türü, anne öğrenim durumu, anne mesleği ve okuma sıklığı ile okuma ilgi ve alışkanlıklarını etkileyen etmenler arasında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür. Araştırmada ayrıca öğrencinin sınıf düzeyi, baba mesleği, baba öğrenim durumu gibi durumlarla okuma ilgi ve alışkanlığını etkileyen etmenlerle ilgili anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuçlar doğrultusunda ailelere, eğitim kurumlarına ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Lise öğrencisi, Okuma, Okuma Alışkanlığı, Okuma İlgisi. | |
dc.description.abstract | This research has been made in order to prove what elements that influence 9, 10, 11 and 12 grade students' reading habits and also which element has more importance. This the source study for the future researches and teachers that proves whether or not 9, 10, 11, 12 grade students' level of reading habits depending upon sexuality, economic condition of family and educational level of parents.In this research which aims to analyze and evaluate of high school students' reading habits `screening model` has been used. Within the frame of screening model, in this research two questionnaire called `sacel of reading interest` and `finding the factors that affect high school students' reading interests and reading habits` has been used in order to prove high school students' level of reading interests and reading habits, also the factors which affect them. Statistical universe of this research is public high school students. Finite population is public high school students in Trabzon year 2012-2013. The research sample of high school in the center of Trabzon selected by random sampling methods comprise four different types of high school. This sample Trabzon Anatolian Imam and Preacher High School, Legal Anatolian High School, Erdoğdu High School, 50th Technical Industrial Vocational High School consists of students selected fromAccording to the research results; sexuality, high school type, educational level of mother, profession of mother have something to do with reading interest and reading habits. On the other hand class level of student, profession of father, educational level of father have nothing to do with reading interest and reading habits. In accordance with results we have made suggestions to the families, educational establishments and researchers.Key Words: High School Student, Reading, Reading Habit, Reading Interest. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlığını etkileyen etmenler | |
dc.title.alternative | The factors which effect reading habits and interests of high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10022659 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 380237 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Türk Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı | |