Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Ali Rıza
dc.contributor.authorPaliç Şadoğlu, Günay
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:17Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:17Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654247
dc.description.abstractÖnceki fizik öğretim programlarında bilgi temelli olan fizik ders kitapları, etkinlik temelli bir yapıya dönüştürüldü. Bu nedenle, öğrenci ve öğretmenlerin faydalanabileceği örnek ders materyallerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada, 2007 Ortaöğretim 11. Sınıf Fizik Dersi Öğretim Programı'nın Modern Fizik Ünitesi kazanımları dikkate alınarak, Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konularına yönelik yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı 7E öğretim modeline uygun öğrenci ve öğretmen ders materyallerinin geliştirilmesi ve bu materyallerin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı 7E öğretim modeline göre uygulama yapılmış olup, kontrol grubunda ise geleneksel öğretime göre dersler yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini, Rize ilinde bir Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören toplam 50 öğrenci ve bu okulda görev yapan 1 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, Modern Fizik Başarı Testi, yarı yapılandırılmış mülakat, gözlem ve öğrencilerin uygulama sürecinde tamamladıkları yazılı dökümanlarla toplanmıştır. Çalışmanın nicel verileri Excel programı kullanılarak analiz edilirken, nitel veriler üzerinde betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada geliştirilen ve uygulanan materyaller, öğrencilerin Kara Cisim Işıması, Fotoelektrik Olay ve Compton Olayı konularında öğrenci başarısını artırıcı yönde olumlu bir değişime neden olmuştur. 7E öğretim modeline göre hazırlanan materyallerin, öğrencilerin kavramsal ve işlemsel öğrenmelerini olumlu yönde etkilediği belirlendi. Bu durumun, hazırlanan materyallerde yer alan deneyler ve günlük hayattan seçilmiş örnekler sayesinde, konuların somutlaştırılarak anlaşılmasından, dersin verimli işlenmesinden, dersin ilgi çekici ve zevkli hale gelmesinden kaynakladığı söylenebilir. Bu çalışmada modern fizik konularının öğretiminde, yapılandırmacı öğrenme kuramı çerçevesinde uygulama yapılması ve bu kapsamda geliştirilecek olan materyallerde ise günlük hayattan örneklere ve deneylere yer verilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Modern Fizik, Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı, 7E Öğretim Modeli,Materyal Geliştirme, Ortaöğretim Öğrencileri.
dc.description.abstractThe Physics textbooks, based on knowledge-based physical education programs were converted to activity based form. Therefore, sample course materials that can be utilized by students and teachers are needed. In this study, it is intended to develop class material for students and teachers in accordance with the constructivist learning theory and investigate effects of the material on students by taking into account gains of modern physics unit of 11th grade secondary physics curriculum of 2007. Materials were developed for Modern Physics Unit containing blackbody radiation, photoelectric effect, and compton scattering in accordance with the 7E teaching model. Subjects were teached according to 7E teaching model based on constructivist learning thoery in experimental group and traditional teaching was conducted in control group. The sample composed of 50 11th grade students from Anadolu High School and 1 physics teacher working at this school. Research data were collected by using Modern Physics Unit Achievement Test, semi-structured interviews, observation, and the written document filled by students in practice process. Excel program was used to analyze the quantitative data and descriptive and content analysis were conducted on qualitative data. In this study, the results indicated that the developed and applied materials increased students' achievement for Blackbody Radiation, Photoelectric Effect, and Compton Scattering subjects. It can be said that the materials prepared according to 7E teaching model affected positively students' conceptual and computational learning. It can be said this situation is caused by better understanding of the subjects by concretizing, efficient teaching, being interesting and enjoyable of lessons due to experiments and samples from daily life in developed material. In the study, practicing with constructivist learning theory and inclusion of real life examples and experiments to developed materials are recommended about teaching of modern physics.Key Words: Modern Physics, Constructivist Learning Theory, 7E Teaching Model, Material Development, High School Students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise modern fizik ünitesine yönelik 7E öğretim modeline uygun tasarlanan materyalin etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation effectiveness of designed material for modern physics unit of high school education in accordance with 7E teaching model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmModern physics
dc.subject.ytm7E learning model
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmMaterial development
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.identifier.yokid10048423
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381074
dc.description.pages357
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess