Show simple item record

dc.contributor.advisorAlev, Nedim
dc.contributor.authorÜltay, Eser
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:16Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:16Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654239
dc.description.abstractREACT stratejisi bağlam temelli öğrenme yaklaşımının uygulamalarından birisi olup, seçilen bir konu günlük yaşamla ilişkili bağlam(lar) içerisinde öğretilmesidir. Ancak REACT stratejisinin uygulanması esnasında karşılaşılan problemlere dayalı olarak bu çalışmada açıklama destekli REACT stratejisi kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı itme, momentum ve çarpışmalar konusunda bağlam temelli öğrenme yaklaşımının açıklama destekli REACT stratejisine uygun olarak hazırlanan öğretim materyallerinin, fen bilgisi öğretmen adaylarının başarılarına olan etkisini ve açıklama destekli REACT stratejisinin kullanılması hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu çalışmada iki aşamalı karma yöntem kullanılmıştır. İki aşamalı İtme, Momentum ve Çarpışmalar Kavram Testi (İMÇKT), klinik mülakat ve tarama formu soruları geliştirilmiş ve pilot uygulamaları yapılmıştır. Test ve materyallerdeki gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra, İMÇKT ön, son ve gecikmiş test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, 6 deney grubundan ve 6 da kontrol grubundan olmak üzere toplam 12 öğretmen adayıyla klinik mülakatlar yürütülmüştür. İMÇKT'den elde edilen verilerin istatistiksel analizleri, son ve gecikmiş testlerde deney grubunun kontrol grubuna göre daha iyi performans sergilediğini göstermiştir. Araştırmada hazırlanan öğretim materyallerinin, kavramsal yapılardaki farklılaşmayı hedeflendiği şekilde gerçekleştirdiği görülmüştür. Bu kavramların uzun süreli bellekte tutulmasında, bağlam temelli öğrenme yaklaşımının açıklama destekli REACT stratejisinin daha etkili olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının açıklama destekli REACT stratejisi ile ilgili olarak olumlu düşüncelere sahip oldukları belirlenmiştir. Açıklama destekli REACT stratejisinin farklı konu ve uygulamalarla da etkililiğinin araştırılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kavramsal Öğrenme, Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımı, İtme Momentum ve Çarpışmalar, Açıklama Destekli REACT Stratejisi
dc.description.abstractREACT Strategy which is one of the applications of context-based learning approach, is to teach a selected topic related to everyday context(s). However, due to the fact of some problems encountered during the application of REACT strategy, explanation assisted REACT strategy is used in this study. The purpose of this study is to investigate the effects of impulse, momentum and collisions tasks based on explanation assisted REACT strategy of context-based learning approach on science student teachers' success and their opinions on the use of explanation assisted REACT strategy. In this study, two-phase mixed method was used. Impulse, Momentum and Collisions Concept Test (IMCCT) with two-tier questions, clinical interview questions and science student teachers' views questionnaire about explanation assisted REACT strategy were developed and then pilot-tested. After making all necessary revisions in the tasks and tests, the IMCCT was administered as a pre, post and delayed test. Later on, the same test was re-administered as a delayed test 9 weeks after the teaching intervention in order to measure effect of the teaching intervention on retention of conceptual understanding. Moreover, the clinical interviews were conducted with a total of 12 science student teachers in the experimental group (N=6) and control group (N=6). Statistical analysis of the IMCCT shows that the experimental group performed better than did the control group in favor of post-test and delayed-test. It can be deduced that the instructional tasks in this current study attained differentiation in the conceptual structure of the science student teachers in a desired way. Meanwhile, it can be concluded that explanation assisted REACT strategy influenced better the science student teachers' long-term memory of impulse, momentum and collisions concepts. In addition, it was determined that science student teachers stated positive thoughts about explanation assisted REACT strategy. It was proposed to investigate the effectiveness of explanation assisted REACT strategy in different subjects and applications.Keywords: Conceptual Learning, Context-Based Learning Approach, Impulse Momentum and Collisions, Explanation Assisted REACT Strategyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİtme, momentum ve çarpışmalar konusuyla ilgili bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı açıklama destekli REACT stratejisine göre geliştirilen etkinliklerin etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigating the effect of the activities based on explanation assisted REACT strategy in context-based learning approach on impulse, momentum and collisions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmContext based approach
dc.subject.ytmContext
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmContext based approach
dc.subject.ytmREACT strategy
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.identifier.yokid10005029
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381081
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess