Show simple item record

dc.contributor.advisorTunçkol, Hulusi Mehmet
dc.contributor.authorCaz, Çağdaş
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:13Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654221
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin genel zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ayrıca çalışmada; cinsiyet, kıdem, eğitim durumu, çalışılan okul türü, medeni durum, kadro durumu, yaş ve zamanı iyi değerlendirme ile ilgili yayın okuma gibi çeşitli bağımsız değişkenlerin öğretmenlerin zaman yönetimi becerilerine etkilerini incelemek hedeflenmiştir. Araştırma grubunu, Trabzon il merkezindeki okullarda görev yapan toplam 175 (135 erkek, 40 kadın) Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve Gözel (2009)'in Türkçe uyarlamasını ve geçerlik güvenirliğini yaptığı `Zaman Yönetimi Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel yöntem olarak; bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Ayrıca verilerin faktör analizi yapılırken KMO ve Bartlett testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, kadın beden eğitimi öğretmenlerinin erkek öğretmenlere göre zaman yönetimi konusunda daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Zaman yönetimi ile ilgili yayınları okuyan beden eğitimi öğretmenlerinin ilgili yayınları bazen okuyan öğretmenlere oranla zamanlarını yönetme, günlerini planlama ve işlerinin üstesinden gelme noktasında çok daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada zaman yönetimi ile ilgili yayınları okumayan beden eğitimi öğretmenine rastlanmamıştır. Anahtar kelimeler: Beden eğitimi öğretmeni, zaman yönetimi, zaman.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the physical education teachers' opinion related to general time management. Also it was targeted to investigate the effects of some independent variables on teachers' time management abilities like; gender, seniority, education level, kind of school that working, marital status, status of position, age and reading related publication about utilizing the time. The study group was consisted from totally 175 (135 male and 40 female) Physical Education Teachers working in schools of Trabzon city center. In study `Personal Data Form` and Gözel (2009)'s `Time Management Inventory` that had been done reliability validity and adaptation to Turkish was used as data collection tools. T-test for independent groups was used as a statistical method to analyzing the data. Also KMO and Bartlett's test was used for factor analysis. According to the results of the study, it was find out that female physical education teachers were more success on the time management matters than male teachers. It was determined that physical education teachers that were reading related publications about time management were more success on planning their days and overcoming the issues than the subjects who were reading related publication sometimes. Furthermore, in the study it was not seen any physical education teachers that were not reading any publication about time management.Key Words: Physical education teachers, time management, time.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of physical education teachers' time management skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmTime management
dc.subject.ytmTime planning
dc.identifier.yokid10027714
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380250
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess