Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircioğlu, Gökhan
dc.contributor.authorYadigaroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:12Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654209
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kimya öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modeli hakkındaki bilgi ve becerilerini geliştirecek bir hizmet içi eğitim programı geliştirmek ve etkinliğini araştırmaktır. 40 saatlik bir hizmet içi eğitim programı geliştirilip uygulanmış ve etkililiği araştırılmıştır.Geliştirilen programın pilot uygulaması 13 kimya öğretmeni ile yürütülürken, asıl uygulama 15 kimya öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadaki veri toplama araçları, Hizmet içi eğitim ihtiyaç belirleme anketi, başarı testi, öğretmen ve öğrenci mülakatları, kurs sonu değerlendirme anketi, bilgi iletişim teknolojileri tutum ölçeği, TPAB ölçeği, sınıf içi gözlem çizelgesi ve araştırmacı ve katılımcıların günlükleridir. Çalışmada elde edilen nitel veriler, betimsel ve içerik analizleri yapılarak, nicel veriler ise yüzde ve frekans hesaplamaları yapılarak değerlendirilmiştir. İstatistiksel karşılaştırmalarda Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır.Sonuçlar, katılımcıların TPAB ve BİT hakkında bilgi ve becerilerini geliştirdiklerini göstermektedir. Buna ilaveten, katılımcılar, bu bilgi ve becerileri sınıflarında kullanmak istediklerini ve geliştirilen hizmet içi eğitim programı hakkında olumlu düşüncelere sahip olduklarını ifade etmişlerdir. Sonuç olarak, araştırmacının deneyimlerine dayanarak bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kimya Eğitimi, Bilgi ve İletişim Teknolojisi (BİT), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli (TPAB), Hizmet İçi Eğitim, Kimya Öğretmenleri
dc.description.abstracthe aim of this study is to develop in-service training programme aiming to improve chemistry teachers' knowledge and skills about the model of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) and investigate its effectiveness. A 40 hour – in service training programme was developed, applied and investigated its effectiveness. While the pilot application of the developed programme was conducted with 13 chemistry teachers, the main application was conducted with 15 chemistry teachers. In this study, the mixed type research method was used. The data collection instruments used in the study are In-Service Training Needs Assessment Questionnaire, achievement test, teacher and students interviews, end-of-the course assessment questionnaire, Information Communication Technology Attitude Scale, TPCK Scale, Classroom Observation Schedule, diaries of researcher and participants. While the qualitative data collected in the study was evaluated by using descriptive and content analysis, the quantitative ones were analysed by doing percentage and frequency calculations. Wilcoxon Signed Rank test was used in statistical comparisons. The results indicated that the participants increased their knowledge and skills about TPCK and ICT. In addition, the participants expressed that they wanted to use this knowledge and skills in their classroom and they had positive thoughts about in-service training programme developed. Consequently, some suggestions were made based on the researcher's experiences Keywords: Chemistry Education, Information and Communication Technology (ICT), Technological Pedagogical Content Knowledge Model (TPCK), In-service training, Chemistry Teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKimya öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi modeli hakkında bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik hizmet içi eğitim programı geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
dc.title.alternativeDeveloping an in-service training programme for improving chemistry teachers' knowledge and skills about technological pedagogical content knowledge model and investigating its effectiveness
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmTechnology education
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.identifier.yokid10030014
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380253
dc.description.pages256
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess