Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Selahattin
dc.contributor.authorYildirim, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:10Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654189
dc.description.abstractFarklı araştırmacılar, öğretim ortamlarında düz anlatım yöntemiyle öğretimin hâkimiyetini ve bu durumun öğrencilerin matematik başarısızlıklarının en önemli sebeplerinden biri olduğunu ifade etmektedirler. Bu ve benzer sebeplerden dolayı aktif öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, buluş yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve tam öğrenme gibi alternatif yaklaşımlar geliştirilmiştir. Bu yaklaşımlar incelendiğinde, öğrencinin matematik öğrenirken zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel kapasitelerini kullanması gerektiği ortaya çıkmaktadır; fakat uygulamada bunun nasıl gerçekleştirileceğini net olarak ortaya koyan bir model yoktur. Bu ihtiyaca cevap vermek amacıyla araştırmacı tarafından öğrencilerin farklı gelişim alanlarına ait kapasitelerini kullanmalarına olanak sağlayan Çok Yönlü Gelişimsel Matematik Öğretimi (ÇGMÖ) Modeli geliştirilmiştir. Bu modele göre, buluş yoluyla öğrenme, işbirlikçi öğrenme (etkin yardımlaşma), tam öğrenme, buldurma ve soru-cevap yöntemlerinin farklı birleşimlerinden oluşan birleşik yaklaşımla öğretim yapılmalı; öğretim esnasında öğrenme-öğretme ilkelerine ve matematiksel becerilerin gelişimine önem verilmeli ve ÇGMÖ'ye uygun öğretim içeriği hazırlanarak bu içerik takip edilmelidir.Bir aksiyon araştırması olan bu çalışmanın amacı ÇGMÖ ile öğretim yapılan ortamdan yansımalar sunmak ve bu öğretimin matematik başarısına ve kalıcılığa etkisini tespit etmektir. Bunun için 6. sınıf seviyesinde `cebirsel ifadeler` ve `eşitlik ve denklemler` konularının öğretimi ÇGMÖ ile yapılmış ve hazırlanan `eşitlik ve denklemler sınavı` 21 deney, 24 kontrol grubu öğrencisine ön-test, son-test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulama boyunca deney grubu öğrencileri gözlenmiş ve uygulamanın bitiminde aynı öğrencilerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Sınavdan elde edilen veriler SPSS programında Mann-Whitney U ve Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Ranks testleriyle; gözlem ve odak grup görüşmesinden elde edilen veriler de betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ÇGMÖ ile öğretimin, ders kitabı takip edilerek ağırlıklı olarak düz anlatım yöntemi ile yapılan öğretime göre matematik başarısına ve kalıcılığa olumlu etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrenciler buluş yapmada başarılı olmuş, yardımlaşmış, derse aktif katılım göstermiş ve çok yönlü iletişime girmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Çok Yönlü Gelişimsel Matematik Öğretimi, Birleşik Yaklaşım, EtkinYardımlaşma, Başarı, Kalıcılık.
dc.description.abstractDifferent researchers agree that the domination of teaching with the lecture method in teaching environment is one of the most important reasons of students' failure in mathematics. That and some other reasons causing student failure in mathematics developed alternative teaching approaches such as active learning, constructive learning, discovery learning, cooperative learning, and mastery learning. These approaches suggest that students' intellectual, social, emotional, and physical capacities should be taken into consideration while teaching maths. However, there is not a model that shows how to use these capacities. To answer this need, Versatile Developmental Mathematics Teaching (VDMT) model, which enables use of students' capabilities in different development areas, has been developed by the researcher. According to this model, teaching should be done with a combined approach consisting different combination of discovery learning, cooperative learning (effective cooperation), mastery learning, Socratic and question-answer methods. Moreover, principles of learning-teaching and the development of mathematical skills should be given importance in the teaching process; the content should be prepared suitable for VDMT; and the content should be strictly followed. The aim of this action research study is to present the reflections of the teaching environment with VDMT and to determine its effects on the mathematics achievement and its permanence. The research was carried out with 21 students in experimental group and 24 students in control group. The equality and equations exam - at 6th grade level - was administered to each group as pretest, posttest, and retention test. In addition, students in experimental group were observed in-classroom practices and at the end of the practices one focus group discussion was carried out with the same students. The data obtained from the exams were analysed by the Mann-Whitney U and Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Ranks tests in SPSS program. Descriptive analysis method was utilized to analyse the data collected through the observations and focus group discussion. The findings of this study indicated that teaching with VDMT has more positive effects on math achievement and its permanence than the lecture method in which textbooks were mainly used. Additionally, the students who received VDMT-based teaching were better at making discoveries, cooperation, and were active in course activities and in multi communication.Keywords: Versatile Developmental Mathematics Teaching, Combined Approach, Effective Cooperation, Achievement, Permanence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleÇok yönlü gelişimsel matematik öğretimi modelinin öğrencilerin başarısına etkisi ve öğretim ortamından yansımalar
dc.title.alternativeThe effects of versatile developmental mathematics teaching model on students' achievement and reflections from the teaching environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10042890
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381055
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess