Show simple item record

dc.contributor.advisorUngan, Suat
dc.contributor.authorKurt, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:09Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:09Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654183
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, TRT Çocuk kanalında yayınlanmakta olan programların 4-6 yaş arası çocuklardaki dil gelişimine etkisi hakkında öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerini incelemektir. Araştırma grubu, Antalya'nın Manavgat ilçesinde öğrenim görmekte olan 22 tane 4-6 yaş grubu öğrenci ile bu öğrencilerin anneleri ve öğretmenleridir. Bu öğrencilerin 11 tanesi devlet okulunda, 11 tanesi ise özel okulda öğrenim görmektedir. Çalışma 22 öğrenci, 22 öğretmen ve 22 veli olmak üzere toplam 66 kişi ile yürütülmüştür. Araştırma, Antalya'nın Manavgat ilçesinde bulunmakta olan ikisi devlete bağlı; ikisi özel toplam dört okul öncesi eğitim kurumunda yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan `özel durum çalışması yöntemi` benimsenmiştir. Araştırmanın verileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler; öğrenci, öğretmen ve anne mülakatları şeklinde gruplandırılarak incelenmiş, kodlanmış, benzerlikleri ve farklılıkları gözetilerek kategorize edilmiştir. Veriler tablolar hâlinde sunulmuş, tabloların yorumlanmasında katılımcıların ifadelerine birebir yer verilerek, `sürekli karşılaştırmalı analiz metodu` ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonunda, öğrencilerle yapılan mülakatlar neticesinde TRT Çocuk kanalında yayınlanan programların 4-6 yaş grubundaki öğrencilerin dil gelişimine katkı sağladığı yönünde sonuçlara ulaşılmıştır. Veliler ve öğretmenler de kanalın dil gelişimini olumlu etkilediği görüşündedir. Öğretmenler kanalda yayınlanmakta olan programları sınıfta materyal olarak da kullanmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: TRT Çocuk, Dil Gelişimi, Öğrenci, Öğretmen, Veli Görüşleri.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to investigate the opinions of teachers,students and parents about the impacts of programs being aired on TRT Children Channel to language development on 4-6 aged children. The research group is 22 4-6 aged students and their mothers and teachers studying in Manavgat in Antalya. 11 of these students are studying in public schools and the other 11 are studying in private schools. The research was carried out with 22 students, 22 teachers and 22 parents. The research has been done in two state and two private total of four pre-school institutions which are located in Manavgat in Antalya. `Case Study` which is one of the qualitative research methods has been adopted in this research. The data of research has been collected through semi-structered interviews done with teachers, students and parents. The obtained datas have been examined, coded by grouping as student, teacher and mother interviews and have been categorized by considering the similarities and differences. The datas have been presented in schedules, the schedules have been analyzed with `Constant Comparison Method` by giving place to the statements of participants for interpreting. At the end of the research, as a result of interviews with students, the results have been achieved that the program aired on TRT Children Channel contributes to language development of 4-6 aged students.Parents and teachers also consider that the channel affects the language development positively. Teachers are using the programs airing on the channel as classroom materials.Keywords: TRT Children ,Language Development, Student, Teachers', Parents' opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTRT çocuk kanalının 4-6 yaş grubu öğrencilerinin dil gelişimine etkisi hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of students, teachers and parents about the impact of TRT çocuk channel on 4-6 age group students' language development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage development
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmTRT Çocuk Television
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10041022
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380265
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess