Show simple item record

dc.contributor.advisorÖncü, Erman
dc.contributor.authorKorur, Ezel Nur
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:06Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:06Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654159
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme ve empatik eğilimlerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, on farklı üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören, 417'si kadın ve 589'u erkek toplam 1006 beden eğitimi öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğretmen adaylarının; 269'u 1.sınıfta, 277'si 2.sınıfta, 262'si 3.sınıfta ve 198'i 4.sınıfta öğrenim görmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (Kökdemir, 2003)' ve 'Empati Eğilimi Ölçeği (Dökmen, 1988)' kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistikî yöntem olarak; frekans, yüzdelik dağılım, aritmetik ortalama, standart sapma; parametrik testlerden bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey HSD çoklu karşılaştırma ve Pearson Correlation testleri kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirliklerini belirlemek için de Cronbach Alpha iç tutarlık katsayıları hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan katılımcıların eleştirel düşünme eğilimleri ve empatik eğilimlerinin orta seviyede olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, katılımcıların eleştirel düşünme ve empatik eğilim düzeylerinin cinsiyet, yaş ve üniversiteye giriş puan türü değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı, sınıf, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Katılımcıların eleştirel düşünme eğilimi ve empatik eğilim ölçeklerinden aldıkları puanlar arasındaki korelasyon katsayıları, eleştirel düşünme becerisi ve empatik eğilim arasında pozitif yönde, düşük ve orta düzeylerde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni Adayı, Eleştirel Düşünme Eğilimi, Empatik Eğilim.
dc.description.abstractThe purpose of this research; is to examine the critical thinking and empathic tendencies of the physical education teacher candidates as per with various factors and determine the connection between them. The workgroup of the research consists of 417 female and 589 male, 1006 in total, physical education teacher candidates studying Physical Education and Sports Coaching. 269 of the teacher candidates in the scope of the research are in the first year, 277 of them are in the second year, 262 of them are in the third year and 198 of them are in the fourth year. 'California Critical Thinking Disposition Inventory (Kökdemir, 2003) and 'Empathy Tendency Criteria '(Dökmen, 1998) were used used as a data collecting tool in the research. Frequency, percentile distribution, arithmetic average, standard deviation; t-test fort the independent groups from the parametric tests, one way variance analysis (ANOVA), Turkey HSD multiple comparison and Pearson Correlation tests were used as a statistical method to assess the data.Cronbach Alpha internal consistency coefficients were calculated to determine the credibility of the criterion. According to the evidence gathered from the research, critical thinking tendencies and empathic tencendies of the participants in the study group seem to be in a medium level. According to the results of the research, critical thinking and empathic tendency scales do not differentitate with the factors like, gender, age and university entrance grade, whereas they do with the factors like class atmosphere, mother's education level and father's education level. The correlation coefficient between the numbers the participants got from the critical thinking tendency and empathic tendency criterion show that, there is a positive, significant connection on a low and medium level, between critical thinking ability and empathic tendency.Keywords: Physical Education Teacher Candidate, Critical Thinking Tendency, Empathic Tendencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme ve empatik eğilimleri
dc.title.alternativePreservice physical education teachers' critical thinking and empathic tendencies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.identifier.yokid10042086
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381050
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess