Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Ünal
dc.contributor.authorErdemir, Turgay
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:05Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654150
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bulut bilişim teknolojilerinin uzaktan eğitimde proje tabanlı öğrenmede ne şekilde kullanılabileceğini belirlemektir. Bu doğrultuda araştırma kapsamında bulut bilişim ile proje tabanlı öğrenme etkinliklerinin ve öğretmen-öğrenci rollerinin nasıl gerçekleştiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü uzaktan eğitim programı 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Uzaktan eğitim için hazırlanan bulut bilişim temelli proje tabanlı öğrenme etkinlikleri, internet tabanlı programlama dersinde yedi erkek, altı kız, toplam 13 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma süreci 2 haftası hazırlık aşaması olmak üzere toplam 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri süreç boyunca öğrencilerden alınan ekran kayıtları ve süreç sonunda öğrencilerle yapılan görüşmeler ve anketlerle toplanmıştır. Veriler nitel analiz yöntemlerinden betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile çözümlenmiş ve bu doğrultuda bulgular oluşturularak yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda bulut bilişimin planlama, işbirliği, paylaşım ve iletişimi kolaylaştırarak proje tabanlı öğrenme etkinliklerinin uygulanabilirliğine etki yaptığı belirlenmiştir. Uzaktan eğitimde bulut bilişim teknolojileri üzerinde proje tabanlı öğrenme uygulanırken öğretmenlerin rehberlik yapma, teknik destek sağlama, yöneticilik yapma ve iletişim kurma rollerini üstlendiği ortaya çıkmıştır. Bu tür etkinliklerin uygulanmasında öğrencilerin ise işbirliği yapma, uyumlu çalışma, iletişim kurma, liderlik yapma, araştırma yapma, uygulayıcı olma, çaba gösterme ve sorumluluk alma gibi özellikleri belli ölçülerde gösterebildikleri görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Bulut Bilişim, Proje Tabanlı Öğrenme, Office365, Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
dc.description.abstractIn this study, it is aimed how to integrate project based learning with cloud computing technology in distance education. In this way, it is tried to determine how the teacher-student roles and project based learning activities with cloud computing technology occur within the study. The study was applied to Karadeniz Technical University, Department of Computer and Instructional Technologies Distance Education Programs' 3rd grade students, in 2012-2013 fall semester. The study was performed by 13 students, 7 of them are male and 6 of them are female, in the internet based programming lesson. The research period took eight weeks, two weeks of which were for preparation process. The research data is consist of students's screen recordings, interviews with students and students's answers to open-ended questions. Data was analyzed, formed and commented with two different qualitative analysis methods such as; descriptive analysis and content analysis. The results showed that cloud computing technology eases the planning, cooperation, sharing and communication. With the help of this, project based learning activities can be performed more effectively. In distance education, while project based learning activities were being applied on cloud computing technology, it was seen that teachers's roles were guidance, technical support, organizing and providing communication. It was confirmed that application of this activities helped the students to be more collaborative, communicative, responsible, harmonic, investigative, leader, humping and practitioner.Key Words: Distance Education, Cloud Computing Technologies, Project Based Learning, Office365, Teacher and Student rolesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitimde bulut bilişim teknolojileri ile proje tabanlı öğrenme uygulaması
dc.title.alternativeThe application of project based learning with cloud computing technologies in distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmCloud computing
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.identifier.yokid10042924
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381052
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess