Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Adnan
dc.contributor.authorBaltaci, Serdal
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:02Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:02Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654128
dc.description.abstractBu araştırma ile geometrik yer kavramının öğretiminde GeoGebra yazılımının bağlam oluşturmadaki rolü incelenmesi amaçlanmıştır. Literatür incelendiğinde geometrik yer kavramının öğretiminde öğrencilerin başarılı olmasının ancak iyi düzenlenmiş bir öğrenme ortamı ile mümkün olacağı anlaşılmaktadır. Bu nedenle araştırmacı tarafından oluşturulan ortamda 9 haftalık bir süreçte çalışma yapılmıştır.Araştırmanın katılımcılarını Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi 2013-2014 öğretim yılı ilköğretim matematik öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Aksiyon araştırması yönteminin kullanıldığı araştırmanın veri toplama araçlarını araştırmacı tarafından geliştirilen çalışma yaprakları, karşılaştırmalı alan notları, gözlemler ve mülakatlar oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler ise nitel veri analiz yöntemleri kullanılarak bağlamsal öğrenme öğretme stratejisi olan REACT stratejisine göre analiz edilmiştir. Böylece yapılan çalışmalarla oluşturulan ortamda REACT bileşenlerinin göstergelerine göre GeoGebra yazılımının bağlam oluşturmadaki rolüne bakılarak araştırma problemine yanıt bulunmaya çalışılmıştır.Oluşturulan ortamda GeoGebra yazılımının analitik geometri kavramları arasındaki ilişkilendirmelere katkı sağladığı fakat günlük hayat ya da disiplinler arasındaki ilişkilendirmelere katkısının olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca yazılımın öğretmen adaylarının kâğıt kalem ortamında yaptıklarını karşılaştırmalarına, daha önceki ve tamamen yeni bir tecrübe süreci yaşamalarına katkısının olduğu, ikonları ve çoklu gösterimleri sayesinde verilen geometrik yerlerin modellemesine ve öğrenilen kavramların matematiksel olarak genelleştirilmesine olanak sağlayarak öğretmen adaylarının uygulamalarını kolaylaştırdığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan yazılımın geri dönütleri grup arkadaşlarının birbirleri ile iletişime geçmelerine, fikir alışverişinde bulunarak yardımlaşmalarına katkı sağlayarak işbirliği sürecini kolaylaştırdığı, matematiğin konuları arasında ve öğrenilen kavramların transfer edilmesine imkân sağladığı fakat günlük hayattan matematiğe ya da matematikten günlük hayata olan bir transfere katkısının olmadığı belirlenmiştir. Bütün bu süreçlerde GeoGebra yazılımının bağlam oluşturmada bir rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Geometrik Yer Kavramı, GeoGebra Dinamik Matematik Yazılımı, Öğretmen Eğitimi, Bağlamsal Öğrenme
dc.description.abstractThis research aims to investigate the role of the GeoGebra software as a tool to creat a contextual learning for the concept of locus. In the related literature, it is revealed that students can comprehend the concept of locus within a well designed learning and teaching environment. Thus, researcher as a teacher of analytic geometry course nine-week study carried out with pre-service elementary mathematics teachers in a GeoGebra-based environment to teach the concept of locus. Participants of the research are pre-service elementary mathematics teachers at third-grade in the undergraduate program of Kırşehir Ahi Evran University 2013-2014 academic year. Action research method was used in the research. Data were collected through student worksheets, observations, field notes and interviews. The data were analyzed with qualitative methods in accordance with the REACT, a contextual learning strategy. In the environment through action research we examind the role of GeoGebra in terms of providing a context for learning the concept of locus.Finally, the GeoGebra software was found useful to provide students with making relationships among the concepts of analytic geometry but it did not contribute to make relations among other disciplines, daily life. GeoGebra was found helpful for pre-service elementary mathematics teachers to make comparisons what they did in a paper- pencil environment, to gain new experience based on their previous experiences. It was also found that GeoGebra as a tool provides an opportunity to pre-service teachers to be able to apply and generalize mathematics concepts. It was also observed that feedbacks provided by the software enabled a kind of communication among group members as they communicated, exchanged ideas and cooperated with each other. Although the software seemed to not helpful in transferring something from everyday life to mathematics or from mathematics to everyday life, the software helped transferring between mathematical subjects and concepts. From all these processes, it was concluded that the GeoGebra can be seen as a tool to creat a context for learning the concept of the locus.Keywords: Locus, GeoGebra Dynamic Mathematics Software, Teacher Education, Contextual Learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDinamik matematik yazılımının geometrik yer kavramının öğretiminde kullanılmasının bağlamsal öğrenme boyutundan incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the use of dynamic mathematics software in teaching the concept of locus in terms of contextual learning
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmGeoGebra
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmContext based approach
dc.identifier.yokid10059373
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381086
dc.description.pages340
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess