Akran değerlendirme yönteminin öğretmen eğitimine katkısı
dc.contributor.advisor | Çimer, Atilla | |
dc.contributor.author | Biri, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:36:01Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:36:01Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654119 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, akran değerlendirme yönteminin öğretmen eğitimine katkısını araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak 2010-2011 eğitim öğretim yılının 2. döneminde eğitim fakültesi biyoloji öğretmenliği 4. sınıftaki 20 öğrenciyle bu çalışma yapılmıştır. Durum çalışması olarak yürütülen bu çalışmada öğretmen adayları ile birlikte bir dönem boyunca her öğretmen adayının iki defa performans sergilemesi şartıyla akran değerlendirme yöntemi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak akran değerlendirme formu ve mülakatlar kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, akran değerlendirme yönteminin öğretmen adaylarına sağladığı katkılar iki tema altında toplanmıştır. Birinci tema, akademik katkıdır. Bu çalışmada akademik katkı; öğretmenlik performansı, mesleki bilgi ve beceriler ve üst düzey düşünme biçimleri olarak görülmektedir. Öğretmen adaylarının notlandırdıkları akran değerlendirme formlarına göre birinci ve ikinci uygulamaları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bu durum yöntemin öğretmenlik performansına katkı sağladığını göstermektedir. Maddeler arasındaki farklılıklara baktığımızda ise; öğretmen eğitiminde kullanılan akran değerlendirme yönteminin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerine katkıları görülmektedir. Aynı zamanda yöntemin eleştirel, yaratıcı ve yansıtıcı düşünme becerilerine katkıları da tespit edilmiştir. İkinci tema ise psikolojik katkıdır. Akran değerlendirme yöntemi ile birlikte öğretmen adaylarının özgüven ve motivasyonlarının arttığı ve iletişim becerilerinin de geliştiği gözlenmiştir. Öğretmen adayları tarafından akran geribildirimlerinin dikkate alındığı ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirdiği için bu uygulamaya öğretmen eğitiminde daha fazla önem verilmesi gerektiği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Yeni Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri ve Akran Değerlendirme. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the contribution of peer assessment method to teacher education. For this purpose, this study was carried out with 20 students studying at teaching biology department in 4th grade in the spring term of 2010-2011 academic years. In this case study, peer assessment method was applied in the case of each student teacher presented two different performance during one semester. Peer assessment forms and interviews were used to collect data. In data analysis, the contribution of peer assessment method to student teachers was grouped under two themes. The first theme was academic contribution. In this study, academic contribution is seen as teaching performance, professional knowledge and skills, and higher level thinking abilities. According to the peer assessment forms which were evaluated by the student teachers, it was found a significant difference between the first and the second applications. It means that the method contributed to the teaching performance. When the differences among the items were considered, peer assessment method used in the student teacher education contributed to the professional knowledge and skills in teaching. At the same time, it was found that the method contributed to critical, creative and reflective thinking abilities. The second theme was psychological contribution. It was seen that student teachers' self-confidence and motivation were improved by the peer assessment method. On the behalf of the student teachers' feedbacks, this application should be given more importance because of developing higher thinking abilities.Key Words: Constructivism, Alternative Assessment and Evaluation Methods and Peer Assessment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Akran değerlendirme yönteminin öğretmen eğitimine katkısı | |
dc.title.alternative | Contribution of peer assessment method to teacher education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Peer review | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10057990 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381083 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |