Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimer, Atilla
dc.contributor.authorBiri, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654119
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akran değerlendirme yönteminin öğretmen eğitimine katkısını araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak 2010-2011 eğitim öğretim yılının 2. döneminde eğitim fakültesi biyoloji öğretmenliği 4. sınıftaki 20 öğrenciyle bu çalışma yapılmıştır. Durum çalışması olarak yürütülen bu çalışmada öğretmen adayları ile birlikte bir dönem boyunca her öğretmen adayının iki defa performans sergilemesi şartıyla akran değerlendirme yöntemi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak akran değerlendirme formu ve mülakatlar kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, akran değerlendirme yönteminin öğretmen adaylarına sağladığı katkılar iki tema altında toplanmıştır. Birinci tema, akademik katkıdır. Bu çalışmada akademik katkı; öğretmenlik performansı, mesleki bilgi ve beceriler ve üst düzey düşünme biçimleri olarak görülmektedir. Öğretmen adaylarının notlandırdıkları akran değerlendirme formlarına göre birinci ve ikinci uygulamaları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. Bu durum yöntemin öğretmenlik performansına katkı sağladığını göstermektedir. Maddeler arasındaki farklılıklara baktığımızda ise; öğretmen eğitiminde kullanılan akran değerlendirme yönteminin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerine katkıları görülmektedir. Aynı zamanda yöntemin eleştirel, yaratıcı ve yansıtıcı düşünme becerilerine katkıları da tespit edilmiştir. İkinci tema ise psikolojik katkıdır. Akran değerlendirme yöntemi ile birlikte öğretmen adaylarının özgüven ve motivasyonlarının arttığı ve iletişim becerilerinin de geliştiği gözlenmiştir. Öğretmen adayları tarafından akran geribildirimlerinin dikkate alındığı ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirdiği için bu uygulamaya öğretmen eğitiminde daha fazla önem verilmesi gerektiği önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Yeni Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri ve Akran Değerlendirme.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the contribution of peer assessment method to teacher education. For this purpose, this study was carried out with 20 students studying at teaching biology department in 4th grade in the spring term of 2010-2011 academic years. In this case study, peer assessment method was applied in the case of each student teacher presented two different performance during one semester. Peer assessment forms and interviews were used to collect data. In data analysis, the contribution of peer assessment method to student teachers was grouped under two themes. The first theme was academic contribution. In this study, academic contribution is seen as teaching performance, professional knowledge and skills, and higher level thinking abilities. According to the peer assessment forms which were evaluated by the student teachers, it was found a significant difference between the first and the second applications. It means that the method contributed to the teaching performance. When the differences among the items were considered, peer assessment method used in the student teacher education contributed to the professional knowledge and skills in teaching. At the same time, it was found that the method contributed to critical, creative and reflective thinking abilities. The second theme was psychological contribution. It was seen that student teachers' self-confidence and motivation were improved by the peer assessment method. On the behalf of the student teachers' feedbacks, this application should be given more importance because of developing higher thinking abilities.Key Words: Constructivism, Alternative Assessment and Evaluation Methods and Peer Assessmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAkran değerlendirme yönteminin öğretmen eğitimine katkısı
dc.title.alternativeContribution of peer assessment method to teacher education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPeer review
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10057990
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381083
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess