Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam Arslan, Ayşegül
dc.contributor.authorKangal, Engin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:36:00Z
dc.date.available2021-05-08T08:36:00Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654115
dc.description.abstractBu araştırmada temel amaç farklı öğrenme stillerine sahip fizik öğretmenlerin sınıf içi öğretim pratiklerini belirlemek ve bu uygulamaların, öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nicel yaklaşımın doğasına uygun olarak yürütülmüştür. Bu çalışmada betimsel araştırma modelinin survey (alan taraması) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Sivas ili merkez ortaöğretim okullarının 9. sınıflarında öğrenim görmekte olan 110 öğrenci ve 9. Sınıf fizik dersini yürüten 4 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Öğrenme Yeteneklerine Yönelik Ders Gözlem Formu ve Kolb'un Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Çalışmada öğrenme stilleri belirlenen farklı öğrenme stillerine sahip olan öğretmenlerden 3'ü 10 ders saati boyunca 1'i 5 ders saati boyunca gözlemlenmiştir. Gözlemlerin bitmesinin ardından öğrencilerin öğrenme stilleri Kolb'un Öğrenme Stilleri yardımıyla belirlenmiş ve öğrencilerin 2013-2014 yılı 2. Dönem 1. Yazılı yoklama puanları alınmıştır. Araştırma sonucunda toplanan gözlem verilerinin analizi için öncelikle gözlem formunda yer alan her bir öğretim pratiğin kullanılma sıklığı puanı belirlenmiştir. Bu puanlardan 2 ve 2'nin üstünde olan öğretim etkinliğinin öğrenme yeteneğine kabul edilebilir düzeyde uygulandığı kabul edilerek öğretim etkinliğinin kullanılma sıklığı belirlenmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin öğrenme stilleri envanteri sonuçları ise SPSS 21.0 paket programı yardımı ile çözümlenmiştir. Çalışmada her bir öğretmene ait öğrenci gruplarına ait öğrenme stillerinin dağılımları arasında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla tek örneklem ki-kare testi kullanılmıştır. Farklı öğrenme stiline sahip öğretmenlere ait öğrenci grupların içerisinde yazılı sınav puanları arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla da Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Ancak yapılan bu testler sonucunda tabloda yer alan hücrelerden %20'den fazlasında beklenen frekansın 5'ten küçük olmasından dolayı bu çalışmada sadece öğrenme stillerinin frekansları ve farklı öğretmenlere ait öğrenci gruplarında öğrencilerin öğrenme stillerine göre yazılı puan ortalamaları ele alınarak veriler yorumlanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda farklı öğrenme stillerine sahip öğretmenlerin benzer öğretim pratiklerinden yararlandığı,kullandıkları öğretim pratiklerinin ise öğrenme stillerinden etkilenmediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca farklı öğrenme stillerine sahip öğretmenlere ait öğrenci gruplarında öğrenme stillerinin yazılı sınav puanlarının etkilenmediği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Kolb, Öğrenme Stilleri, Fizik Eğitimi, Öğretim Faaliyetleri, Akademik Başarı
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effect of physics teachers who have different learning styles, on teaching practice, and the other aim of study is to reveal the effect of these teaching practice on students' academic achievement between they have been similar learning styles with teachers or have different learning styles with teachers. This study is carried out by being in accordance with the nature of quantitative approach. Survey method of descriptive research is used in this study. The study sample is consisted from 110 students who have been carrying out their education 4 physics teachers who have been conducted physics lesson at secondary schools in the province of Sivas. Kolb's Learning Style Inventory and Lesson Observation Form that is developed by researcher is used in this study. Teachers who have identified their learning styles are observed three of them throughout 10 hours and one of them throughout 5 hours. Following the end of the observation, students learning styles are determined by using Kolb Learning Inventory and students 2. Semester 1. Exam results are taken. The points of frequency used of each teaching practices is determined for obtaining of observation data's analysis. The frequency used of teaching activities is determined, by assuming if the points of frequency used of teaching activities are 2 or above 2, these teaching activities are applied at sufficient level. The results of learning style inventory of students and teachers are analyzed with the help of SPSS 21.0 package program. Chi-square Test is used in order to determine between ranges of student groups of learning styles that is belonging each teachers that there is a significant differences whether or not. Kruskal Wallis Test is used to determine between ranges of students' groups exam points of each teacher that they have different learning style that there is a significant difference whether or not. İn this study, data's had been reviewed by taking learning styles frequencies and, exam mean scores in the students groups which belong different teachers because of the this tests results more than 20% of table cells have expected count less than 5. As a result of study, researcher determine teachers that have different learning styles use similar learning practices and also their learning practices are not affected their learning activities. In addition to those results, exam points of students groups that have different learning style are not affected their learning styles.Keywords: Kolb, Learning Style, , Physic Education, Teaching Activities ,Academic Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFizik öğretmenlerinin öğrenme stillerinin kullandıkları öğretim pratiklerine ve öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe i̇mpact of learning style of physics teachers on learning practices and students achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmKolb learning style model
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.identifier.yokid10061730
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407729
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess