`Maddenin yapısı ve özellikleri` ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Yiğit, Nevzat | |
dc.contributor.author | Kirman Bilgin, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:59Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654104 | |
dc.description.abstract | 1980'den beri yürütülen araştırmalar öğrencilerin günlük yaşantılarında karşılaştıkları durumları fen kavramları ile açıklayamadıklarını göstermektedir. Bu durum araştırmacıların bağlam temelli öğrenme yaklaşımına yönelmelerini sağlamıştır. REACT stratejisi ise bağlam temelli öğrenme yaklaşımının bir uygulama şeklidir ve her basamağında bağlamsal öğrenmeyi ön planda tutmaktadır. Bu araştırmada 6. sınıf `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesi kapsamında tasarlanan REACT stratejisinin öğrencilerin akademik başarıları, kavramsal değişimleri ve fen kavramları ile bağlamları ilişkilendirmeleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlamaktadır. Bu araştırma deneysel araştırma yönteminin ön test-son test kontrol gruplu deseni ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Maddenin Yapısı ve Özellikleri Akademik Başarı Testi (MYÖABT), Maddenin Yapısı ve Özellikleri Kavram testi (MYÖKT), Maddenin Yapısı ve Özellikleri Bağlam Testi (MYÖBT) ve mülakatlar geliştirilmiştir. MYÖABT çoktan seçmeli, MYÖKT iki aşamalı, MYÖBT açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Ders öğretmeni için öğretmen kılavuzu geliştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonrasında ön ve pilot uygulamalar yapılmıştır. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra veri toplama araçlarının ön test olarak uygulaması, öğretim materyallerinin asıl uygulamalarının yapılması, son test uygulaması ve 10 hafta sonra gecikmiş test uygulaması gerçekleştirilmiştir. Mülakatlar deney ve kontrol grubundan 6'şar öğrenci olmak üzere toplam 12 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama araçlarının son ve gecikmiş test uygulamalarından elde edilen veriler sonucunda REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyalinin kontrol grubunda yürütülen etkinliklere göre akademik başarı, kavramsal değişim ve fen kavramları ile bağlamları ilişkilendirme değişkenleri üzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Farklı konularda da REACT stratejisinin her basamağında bağlamsal öğrenmenin ön planda tutulduğu öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve kavram – bağlam ilişkisinin ortaya çıkarılması üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmektedir. | |
dc.description.abstract | Researches conducted since 1980 shows that students are unable to explain the events they encounter in their daily life with science concepts. Thus, researchers began to focus on context-based learning approach. REACT strategy is a version of implementing context based learning theory. Contextual learning is prioritized in every phase of this strategy. This study has been carried out within the scope of `Structure and Properties of Matter` unit from 6th grade curriculum. A REACT strategy has been designed and this study seeks to analyze its effects on students' academic achievements, conceptual changes, and associating scientific concepts with contexts. This is an experimental study with pre-test post-test control groups. Data collection tools are Academic Achievement Test on Structure and Properties of Matter (AATSPM), Conceptual Test on Structure and Properties of Matter (CTSPM), Contextual Test on Structure and Properties of Matter (CTOSPM) and interviews. AATSPM covers multiple choice questions while CTSPM covers double-phase questions and CTOSPM covers open ended questions. A Teacher's Guide has been developed for the course lecturer. Preliminary and pilot studies have been conducted after validity and reliability studies. After making the necessary corrections, data collection tools were implemented as pre-test. Afterwards, teaching materials have been implemented. Implementation of teaching materials was followed by post-test and delayed test upon the completion of 10 weeks. Interviews have been conducted with 12 students with 6 students from experimental and control groups. The results of data collection tools as post and delayed tests are indicative of the fact that teaching materials based on REACT strategy are more effective on academic achievements, conceptual change and associating scientific concepts with contexts. It is recommended that teaching materials based on REACT strategy which prioritizes contextual learning in each phase should be developed and its effect on revelation of the association between concept and context. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | `Maddenin yapısı ve özellikleri` ünitesi kapsamında REACT stratejisine yönelik tasarlanan öğretim materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluating the effectiveness of teaching materials based on REACT strategy within the scope of `Structure and properties of matter` | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | REACT strategy | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Context based approach | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.identifier.yokid | 10093205 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423169 | |
dc.description.pages | 272 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |