dc.contributor.advisor | Kalyoncu, Raif | |
dc.contributor.author | Bayrak Bayat, Firdevs | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:57Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654090 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı; Görsel Sanatlar dersi öğretmenlerinin sınıf yönetimlerine dönük öğrenci tutumlarını belirleyip, sanat dersini daha etkili bir şekilde gerçekleştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu temel amaç çerçevesinde, Ortaokul, Anadolu liseleri, Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesinde okuyan öğrencilerin öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelenmesi ve aralarında anlamlı fark olup olmadığının ortaya konulması hedeflenmiş olup, bu bağlamda öğrencilerin devam ettikleri okulun türüne, cinsiyetlerine, öğrenci ailelerinin gelir düzeylerine, öğrencilerin okudukları sınıfın mevcuduna, sanat eğitimi alınan mekânın türüne bağlı olarak sınıf yönetime dönük tutumların ne olduğuna ilişkin sorulara cevap aranmıştır. Araştırma `Öğrencilerin, görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik tutumlarının belirlemeye yönelik olarak nedensel karşılaştırma modeli ile yürütülen bir araştırmadır. Bu araştırmanın örneklemini Trabzon ilinin farklı ortaokul ve liselerinden seçilen ve yaşları 10 ila 18 arasında değişen toplamda 659 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen beşli likert tipindeki tutum ölçeği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiş, ayrıca veri analizleri için t testi ile Mann-Whitney U testinden faydalanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin Görsel Sanatlar öğretmenlerinin sınıf yönetimine yönelik tutumları ile öğrencilerin öğrenimlerini sürdürdükleri okulun türü, öğrenci cinsiyetleri, ailelerinin gelir düzeyleri, sınıf mevcudu, öğrencilerin sanat eğitimi aldığı mekânın türü, öğrencilerin öğrenimlerini sürdürdükleri okul türü ve kademesi dikkate alınarak yapılan cinsiyet ayırımı ile anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, sanat eğitiminin daha etkili ve gelişmiş ülkeler seviyesinde verilebilmesi için gerek okulların fiziki şartlarında, gerek öğretim plan ve programında öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda değişikliklere gidilmesi yönünde önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitimi, Öğretmen, Öğrenci, Öğrenci Tutumları | |
dc.description.abstract | The purpose of the research; to identify students' attitudes against to visual arts course teachers' classroom management is to contribute to further the art classes held in an effective way. With this main objective, secondary schools, Anatolian high schools, Anatolian Fine Arts and Sports High School students' attitudes towards teachers classroom management is studied for various variables and aims to reveal whether significant difference existed in this context, answers to the class management-oriented questions about depending on the students school type, their gender, students' families income levels, students class size, the space type received art education concerning attitudes were searched. The Research is a research that carried out by comparison causal model for assessing the attitude of students towards the management class of visual arts teachers. The sampling of the Research a total of 659 students selected from different secondary and Anatolian high schools of the province of Trabzon and age constitute ranging from 10 to 18. Data in the study, five were created on multiple expert opinions and support was obtained with the Likert-type attitude scale. The obtained data were analyzed with SPSS 16.0 program was utilized by t test, Mann-Whitney U test for data analysis.As a result of research, there were significant differences between Visual Arts course students' attitudes towards teacher's classroom management, with the type of school that students continue their education, student's gender, income level of the families, class size, the type of place where students receive arts education and gender differences type of school and considering their level that the students continue their education. Based on the results obtained from the research, in order to give more effective arts education and to catch developed countries levels, both in the physical conditions of the school and academic plans and programs suggestions were made in accordance to change direction to go with the students' needs.Keywords: Visual Arts Education, Arts Education, Teachers, Students, Student Attitudes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin sınıf yönetimlerine dönük tutumları | |
dc.title.alternative | Students attitudes against to visual arts teachers' classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.identifier.yokid | 10067520 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407730 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |