Kırsaldaki ortaokul öğrencilerinin matematik algıları ile öğrenci ve öğretmenlerin matematik eğitimi hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Gökçek, Tuba | |
dc.contributor.author | Toker, Songül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:56Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654080 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, kırsal kesimde öğrenim gören 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve matematik eğitimi hakkındaki algılarını belirleyip öğrenci algılarının cinsiyet, sınıf seviyesi ve anne-baba eğitim durumu ile ilişkilerini incelemek ve öğretmen ile öğrencilerin konu hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte yürütülmüştür. Kırsal kesimdeki ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik ve matematik eğitimine ilişkin algılarının belirlenmesinde tarama modeli ve kırsal kesimdeki ortaokul matematik öğretmenleri ile öğrencilerinin matematik ve matematik eğitimine ilişkin görüşlerinin derinlemesine incelenmesi amacıyla da fenomonografik yöntem kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Algısı Ölçeği, Öğrenci Görüşme Formu ve Öğretmen Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre kırsal kesimde öğrenim gören öğrencilerin matematiğin önemini ve gerekliliğini kavradığı, daha iyi bir ortaöğretim kurumuna yerleşebilmeleri ve kırsal kesiminde yaşıyor olmanın getirdiği tüm olumsuzluklardan kurtulabilmeleri için çareyi matematikte bulduğu ve dolayısıyla da öğrencilerin matematiğe ve matematik eğitimine ilişkin olumlu algıya sahip olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin matematik ve matematik eğitimi algısının, erkek öğrencilerin göre daha yüksek olduğu ve sınıf seviyesi arttıkça öğrencilerin matematik ve matematik eğitimine ilişkin olumlu yargısının azaldığı ancak ölçeğin genelinde öğrenci algılarının sınıf seviyesine göre anlamlı bir fark göstermediği görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematik ve matematik eğitimine ilişkin algısının, anne ve baba eğitim durumuna göre anlamlı bir fark göstermediği görülmüştür. Kırsal kesimde görev yapan öğretmenler, matematik eğitiminin dezavantajlarını öğrenci, öğretmen ve aile-çevre olarak görmekte, matematik programını kırsalda uygulamada sıkıntı yaşamakta ve öğrencilerin matematiği günlük hayatla ilişkilendirmede de sorunlar yaşadıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Kırsal Kesimde Matematik Eğitimi, Matematik Algısı, Matematik Öğretmenleri ve Öğrencileri | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to determine the state teachers, and 6, 7 and 8th grade students perceptions of mathematics and math education and also examine the relationship between these perceptions with respect to students' grade level, gender and education status of their parents. Quantitative and qualitative research methods were carried out simultaneously in the research. As a tool for data collection in the study, a student and teacher interview form was used. Rural students have grasped the importance and necessity of a good math education. According to them, the only way to have a qualified education and getting rid of all the negative effects of living in rural is to give importance to maths more than any other lesson. And this shows us that the students in rural areas have positive perception on math education. Also this research shows us that female student's perception on maths and maths education is higher than male students and as the grade level increases students' perception of math and math education became less. However, there was no meaningful difference found for students' general perceptions based on the scale. Also in this research, the education level of students' parents hasn't got an important affect on the students' perception of maths education and maths itself. According to the teachers in rural, the main disadvantages in learning maths are the social environment, students and their parents.Keywords: Mathematics Education in Rural, Perception of Mathematics, Math Teachersand Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kırsaldaki ortaokul öğrencilerinin matematik algıları ile öğrenci ve öğretmenlerin matematik eğitimi hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | The mathematics perceptions of secondary school students in rural with the student and the teachers' views about rural mathematics education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Rural region | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Village education | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.identifier.yokid | 10079948 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407708 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |