dc.contributor.advisor | Altun, Taner | |
dc.contributor.author | Siyambaş, Pembe Başak | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:55Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654070 | |
dc.description.abstract | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Terim Farkındalıkları, Teknoloji ile Öğrenmeye Yönelik Özgüven Algıları ve Bilgisayar ile İnternet Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesiBilgi ve teknoloji çağında olan günümüz toplumu birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da değişim ve gelişim göstermeye devam edecektir. Günümüzde öğretmenlerden hem teknolojiyi kullanmaları hem de bu beceriyi öğretme-öğrenme süreçleriyle bütünleştirmeleri beklenmektedir. Dolayısıyla öğretmen/öğretmen adaylarına teknolojinin kullanımı ve sınıf içerisinde yönetimine ilişkin hizmet içi eğitimlerin/ derslerin verilmesinin 21. yy. öğrencilerinin yetiştirilmesinde de önemli katkılarının olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik terim farkındalıkları ile bilgisayar tutumları, teknolojiyle öğrenmeye yönelik özgüven algıları ve internet tutumları arasındaki ilişkileri incelemek, öğretmen adaylarının sosyal ağları ( Facebook, Twitter, Instagram,WhatsApp ) kullanım yüzdelerini ve öncelik sıralamasını belirlemek ve sınıf öğretmeni adaylarının teknolojiyi kullanımlarının mesleki gelişimlerine katkısı hakkında bakış açılarını açıklamaktır. Bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının mesleki gelişimleri üzerinde bilgisayar, teknolojiyle öğrenmeye yönelik özgüven algıları ve internet tutumlarında farklı değişkenler açısından teknolojik araçların olası etkilerini açıklama girişiminde bulunmuştur.Bu çalışma 2013-2014 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ), Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi (RTEÜ) ve Artvin Çoruh Üniversitesi (AÇÜ)'nin eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören farklı sınıf seviyelerindeki 915 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler demografik bilgileri kapsayan 1. bölüm, 106 teknolojik terimin yer aldığı 2. bölüm ve Deniz (1995) tarafından geliştirilen 42 maddelik Bilgisayar Tutum Ölçeğinin yer aldığı 3. Bölüm, Papanastasiou ve Angeli tarafından geliştirilen (2008) 9 maddelik Teknoloji ile Öğrenmeye Yönelik Özgüven Algılaması ölçeği ile Tezci (2009) tarafından geliştirilen 23 maddelik İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeğinin yer aldığı 5. bölümden oluşmaktadır. Veriler SPSS 21.0 ile analiz edilmiştir. Veri analizlerinde bağımsız t-testi, One-Way ANOVA ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır.Çalışmanın bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının büyük bir çoğunluğu sosyal ağların aktif olarak kullanıcıları olmakla birlikte öğretmen adaylarının bilgisayar tutumlarına yönelik olumlu katkılarının olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının teknolojik terim farkındalıklarının, bilgisayar tutumlarının, teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algılarının ve internet kullanımına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelendiğinde (cinsiyet, sınıf seviyesi, bilgisayara sahip olup/olmama durumu, akıllı telefona sahip olup/olamama ve sosyal ağlara üyelik durumları) anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayı, Öğretmen Yetiştirme, Sosyal Ağ, Teknoloji, Bilgisayar, Bilgisayar Tutumu, Özgüven. | |
dc.description.abstract | Examining Relationships between Primary Pre-Service Teachers' Awareness of Technological Terms, Perceptions of Self-confidence about Learning with Technology and Internet AttitudesAs in other fields, today's society, which lives in an era of information and technology will continue to indicate change and development in the field of education. In current times teachers are expected to use technology and integrate those skills with teaching and learning processes. Because of that it is argued that educating both in-service and pre-service teachers about the use of technology will also contribute educating the 21st century students. The aim of this study is to examine relationships between primary pre-service teachers' (student teachers) awareness of technological terms, attitudes towards computers, perceptions of self-confidence about learning with technology and internet attitudes. In addition the study aims to identify student teachers' use of social networks (Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp) in terms of usage proportion and priority; and explain student teachers' views about contribution of technology usage on their professional development. This study attempts to explain the possible effects of computers, perceptions of self-confidence about learning with technology and internet attitudes on their professional development. This study was carried out in 2013-2014 academic year with 915 primary pre-service teachers who attend to primary teacher education programmes of education faculties of three universities namely Karadeniz Tecnical University (KTÜ), Recep Tayip Erdoğan University (RTEÜ) and Artvin Çoruh University (AÇÜ) at different grades. The study consists of five different data sets. First section includes demographic information about participants. Second section comprises 106 terms related technology; third section consists of Computer Attitude Scale with 42 items developed by Deniz (1995); fourth section consists of scale of perceptions of self-confidence about learning with technology with 9 items developed by Papanastasiou and Angeli (2008); and fifth section comprises Internet Usage Attitudes Scale with 23 items developed by Tezci (2009). Independent t test, One-Way ANOVA and correlation analysis techniques were employed during data analysis. According to the findings of the study it was revealed that great majority of primary student teachers are active users of social networks and it was determined that it has positive effects on their computer attitudes. When student teachers' awareness of technological terms, their perceptions of self-confidence about learning with technology and internet usage attitudes were examined on the basis of different variables (gender, grade, having personal computer or not, having smartphones or not, being registered to social networks), it was seen that there are meaningful differences between those variables.Key Words: Teacher Candidate, Teacher Education, Social Networks, Technology, Computer Attitudes, Self-Confidence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik terim farkındalıkları, teknoloji ile öğrenmeye yönelik özgüven algıları ve bilgisayar ile internet tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining relationships between primary pre-service teachers' awareness of technological terms, perceptions of self-confidence about learning with technology and internet attitudes | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technological Term Awareness and Knowledge Level Questionnaire | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Metacognitive | |
dc.subject.ytm | Self confidence | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.identifier.yokid | 10062539 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381096 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |