Tarih öğretmenlerinin müze ziyaretleri hakkındaki görüşleri: Trabzon örneği
dc.contributor.advisor | Demircioğlu, İsmail H. | |
dc.contributor.author | Ekmekci, Selma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654044 | |
dc.description.abstract | Müze ziyaretleri ile ilgili tarih öğretmenlerine yönelik yapılan bu araştırmada; tarih öğretmenlerinin müze ziyaretleri hakkındaki görüşlerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda tarih öğretmenlerinin yaptıkları uygulamaların ve karşılaşılan sorunların belirlenmesi hedeflenmiştir. Bu çalışmada nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Çalışmaya konu olan veriler, 2013-2014 eğitim öğretim yılının birinci yarıyılında Trabzon il merkezinde görev yapan tarih öğretmenleri ile yapılan açık uçlu anket ve mülakatlarla elde edilmiştir. Anket formu Trabzon ilinde 52 tarih öğretmenine uygulanırken, 10 tarih öğretmeni ile de yarı yapılandırılmış mülakat formu aracılığıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında oluşturulan verilerin analizinde frekans, yüzde ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sürecinin tamamlanmasıyla; tarih öğretmenlerinin müze ziyareti hakkında bilgi düzeyinin yeterli olmadığı, müze ziyaretiyle ilgili tutumlarının genel anlamda olumlu olduğu, müze ziyaretinin planlama düzeylerinin yeterli olmadığı ve müze ziyaretini uygularken çok sayıda zorluklarla karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler ışığında tarih öğretmenlerine müze ziyaretleri konusunda hizmet-içi eğitim verilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır.Tarih öğretmenleri müze ziyaretlerinin kazandıracağı becerileri, güncel hayatlarında sağlayacağı yararları belirterek öğrencileri motive etmelidirler. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci görüşleri ele alınabilir ayrıca müze ziyaretlerinin öğrenme düzeyine etkisi, öğrenci başarısına katkısı konulu çalışmalar yapılabilir.Anahtar Kelimeler: Tarih Eğitimi, Tarih Öğretmeni, Müze Ziyaretleri, Öğretmen Görüşleri. | |
dc.description.abstract | Nowadays, museum visits have been a great deal of importance both teaching history and contributions on education. In this research, it has been aimed to reveal that the views of history teachers about visiting museums. In this respect, the levels of knowledge and approaches of history teachers about museum visits, and it has been aimed to find out that the level of the practicing museum visits and also the problems which were exposed while applying these visits. In this research, which is a kind of qualitative analysis method, has been applied as a descriptive survey model. The data in this study are obtained from the surveys and interviews that are applied for the teachers who work at high schools in the city center of Trabzon through the first semester of 2013-2014 academic year. While the survey form which contains open and close ended questions have been applying for 52 history teachers, on the other hand, it has also had some interviews for 10 history teachers through a semi-structured interview in Trabzon.Within the analyzing of the data, which are structured in this research, frequency and percentage have been used as the indicators of the descriptive statistics. At the end of the research process; it has been gained some results that history teachers have enough levels of knowledge on museum visits, in general meaning they have a positive approach on this subject, their levels of planning a museum visit are also enough, on the other hand, they have been exposed to many difficulties when applying museum visits.Teachers of History should motivate the students by emphasizing the skills which museum visits will supply, and the benefits of their current life. In the studies which will be done in the future, it may be studied about the views of students on the subject of museum visits; furthermore, the effects of museum visits on the level of learning, and may be done some other studies on student's success.Key Words: History Education, Teacher of History, Museum Visits, Teacher's Views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzecilik | tr_TR |
dc.subject | Museology | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Tarih öğretmenlerinin müze ziyaretleri hakkındaki görüşleri: Trabzon örneği | |
dc.title.alternative | Perceptions of history teachers about museum visits: Sample of Trabzon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Trabzon | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Visiting places | |
dc.subject.ytm | Visit | |
dc.identifier.yokid | 10079604 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407712 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |