Halide Nusret Zorlutuna ve İsmet Kür`ün eserlerinde eğitim evreninin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bekiroğlu, Nazmiye Nazan | |
dc.contributor.author | Yazici, Mürvet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:51Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654040 | |
dc.description.abstract | Eğitim ve edebiyat, kelime anlamları başta olmak üzere birçok ortak noktayı bünyelerinde barındırır. Bu iki kavramın tarih boyunca birbirlerini nasıl dönüştürdüğü ve etkilediği bilimsel araştırmalara da konu olmuştur. Her ne kadar çoğu edebî eserin amacı doğrudan `bilgi vermek` değilse de hayattan beslenen her sanat yapıtı gibi edebî metinler de yazıldıkları veya konu edindikleri dönemlerin sosyal şartlarına dolayısıyla eğitim manzaralarına ayna tutarlar. Bu özellikleri, edebî eserleri eğitim araştırmaları için bir kaynak haline getirir. Edebî eserlerin eğitim bilimleri araştırmalarına dayanak ve kaynak oluşturması bilgisinden hareketle yapılan bu çalışmanın amacı aynı aile ortamında yetişmiş iki kardeş, yazar, şair ve öğretmen olan Halide Nusret Zorlutuna ile İsmet Kür'ün eserlerinin eğitsel bulgular açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi; bu karşılaştırmaların sonucunda her iki yazarın eğitsel bakış açılarındaki benzerlik ve farklılıkların tespit edilip yorumlanmasıdır. Bu yorumların, yazarlar aracılığıyla dönemlerinin eğitsel şartlarını yansıtma özelliğine sahip olduğu düşünülmüştür. Çalışma nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Bu kapsamda Halide Nusret Zorlutuna ve İsmet Kür'ün tüm eserleri araştırma evreni olarak seçilmiş, örneklem ise bu iki yazarın basılı eserleriyle sınırlandırılmıştır. Veriler, doküman inceleme tekniği ile taranmış, elde edilen bulgular çeşitli alt başlıklara göre kategorilendirilmiştir. Her bir alt başlıkta yazarların konu ile ilgili fikirlerine, ardından konu ile ilgili kurgusal eserleri ve şiirlerindeki değinmelere yer verilmiş; gerekli bölümlerde eserlerden doğrudan alıntılar yapılmıştır. Son olarak sanatçıların konu ile ilgili bakış açılarındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konarak çalışmanın amacına yönelik çıkarımlarda bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Halide Nusret Zorlutuna, İsmet Kür, Eğitim evreni, Edebî eser, Karşılaştırma. | |
dc.description.abstract | Education and literature include many common points like their vocabulary names initially. During history, these two concepts have been come up for scientific researches how they change and affect each other. Although most of literary outputs don't aim to give information, they reflect the social situations that they were written in, the times they chose the topics like all other artistic works. In consequence, they reflect the education sights. Because of these qualities, literary works take part in education researches as a source. With the knowledge that literary works are sources and resources for education science researches, this study aim to comparative analysis of literary works on the point of educational diagnoses belong to Halide NusretZorlutuna and İsmetKür who are sisters, authors, poets and teachers, grew up in the same family. At the end of the results of these compares both of these authors' similarities and differences in their educational viewpoint were identified and observed. It was thought that these observations have the quality of reflecting the educational conditions of those times thanks to the authors. This study was performed according to qualitative research. In this context, all of Halide NusretZorlutuna and İsmetKür's works were chosen as a world, the sample was limited with these two authors' written outputs. Data were gathered by document analyses technique and these evidences were classed under the name of several headlines. Each headline includes the assessments of authors about the topics, fictional works related to topic and mentions in their poems it was necessary in same facts quotations were used directly. Finally, by stating the artist's similarities and differences about the topic, it was drawn a conclusions according to purpose of the study.Key Words: Halide Nusret Zorlutuna, İsmet Kür, Education world, Literary works,Comparison | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Halide Nusret Zorlutuna ve İsmet Kür`ün eserlerinde eğitim evreninin karşılaştırmalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Comparative analysis of education world in Halide Nusret Zorlutuna and İsmet Kür's literary works | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literature | |
dc.subject.ytm | Literature education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Kür, İsmet | |
dc.subject.ytm | Zorlutuna, Halide Nusret | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Universe | |
dc.identifier.yokid | 10078132 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407714 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |