Show simple item record

dc.contributor.advisorKırımlı, Bilal
dc.contributor.authorArslan, Fikriye Nuran
dc.date.accessioned2021-05-08T08:35:47Z
dc.date.available2021-05-08T08:35:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654010
dc.description.abstractRoman; sosyal, kültürel ve psikolojik bakımdan gençler üzerinde oldukça etkiye sahip olan edebî bir türdür. Bu çalışma, Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi ve Beşikdüzü İMKB Anadolu Lisesi 11.sınıf öğrencilerinin romana karşı tutum ve roman okuma alışkanlıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda 11. sınıf öğrencilerinin roman türü hakkındaki bilgi düzeylerinin, roman ve roman okumaya ilişkin tutumlarının, roman okuma alışkanlıklarının ve roman okurken karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi hedeflenmiştir.Karma yöntemle yapılmış bir araştırma olan bu çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya konu olan veriler, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında, Trabzon ili merkezindeki Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi ve Beşikdüzü ilçesindeki İMKB Anadolu Lisesinde 11.sınıfta okuyan öğrencilerle yapılan anket ve mülakat çalışmalarıyla elde edilmiştir. Üç bölümü likert tipli ve bir bölümü çoktan seçmeli sorulardan oluşan anket formu 235 öğrenciye uygulanırken 24 öğrenciyle de yarı yapılandırılmış mülakat formu aracılığıyla görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırma kapsamında oluşturulan veri setinin analizinde betimsel istatistikler (frekans ve yüzde) ve SPSS 22.0 paket programıyla verilerin değerlendirilmesi sonucu oluşturulmuş, roman okuma alışkanlıklarına ilişkin düzeyi tespit edebilmek amacıyla `Bağımsız Gruplar t Testi`, `Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA)`, `Tukey Testi`, `Mann-Whitney U Testi` ve `Kruskal Wallis Analizi` yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma sürecinin tamamlanmasıyla, öğrencilerin roman türü ile ilgili bilgi düzeyinin yeterli olduğu, roman ve roman okumayla ile ilgili tutumlarının genel anlamda olumlu yönde olduğu, roman okuma alışkanlıklarının yeterli olduğu ve roman okurken çok sayıda güçlüklerle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma tutumu, Okuma alışkanlığı, Roman.
dc.description.abstractThe novel is a literary sort that has a deep impact on teenagers in terms of its social, cultural and psychological effects. This study aims to clarify eleventh grade pupils' habits and attitudes towards the novel. Accordingly, it is aimed to clarify how much the eleventh grade students know about the novel, what attitudes they have towards the novel and reading the novel, their novel reading habits and the difficulties they come across while reading a novel. In this study, which is a mixed research desing, descriptive survey model was used. The data in this study, in the second term of 2014-2015 education year, was obtained from Trabzon Social Sciences High School and Beşikdüzü İMKB Anatolian High School eleventh grade students. It was obtained through the questionnaire and interview students. While the questionnaire whose three part is likert scale an done part is made up of multiple choice questions was carried out with 235 students, 24 pupils were interviewed through semi-structured interview form.In the analysis of the dataset made for the investigation with help of descriptive statistics (frequency and percent) and SPSS 22.0 package program, the data was evaluated. In order to identify the level of reading novels, 'The Test of Independent Groups', 'Analysis of Variance (ANOVA)', 'Tukey Test', Mann-Whitney U Test', 'Kruskal Wallis Analysis' were used. When the research was completed, it was concluded that the students' level of knowledge about the novel is adequate, their attitude towards novels and reading novels is generally positive, their novel reading habit is adequate, they face lots of problems while reading novels.Keywords: Reading, Reading attitude, Reading Habits, The Novel.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf öğrencilerinin romana karşı tutum ve roman okuma alışkanlıklarının belirlenmesi (Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi ve Beşikdüzü İMKB Anadolu Lisesi örneği)
dc.title.alternativeIdentifying the eleventh grade students' habits of reading novels and the attitude towards the novel (Sample of Trabzon Social Sciences High School and Beşikdüzü İMKB Anatolian High School)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmLiterature education
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmBook reading
dc.subject.ytmLiterature
dc.identifier.yokid10083187
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407695
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess