Beden eğitimi öğretmeni adaylarında serbest zaman algısı ve engelleri
dc.contributor.advisor | Öncü, Erman | |
dc.contributor.author | Lakot, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/654001 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman algısı ve serbest zaman engellerini bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Betimsel araştırma modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim gören 353'ü kadın ve 608'i erkek olmak üzere toplam 961 beden eğitimi öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma kapsamındaki öğretmen adaylarının yaş ortalamaları 21.82±2.24'tür. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Boş Zaman Anlamı Ölçeği' ve 'Boş Zaman Engelleri Ölçeği-18' kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistik yöntemler, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson Correlation testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, çalışma grubunda yer alan katılımcıların serbest zaman algılarının iyi seviyede olduğu, serbest zaman engelleri yüksek seviyede olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, katılımcıların serbest zaman algıları ve serbest zaman engellerinin cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının serbest zaman algıları ve serbest zaman engelleri yaş, gelir durumu ve rekreatif etkinliklere katılma sıklığı değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Diğer taraftan beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman algısı ve serbest zamana katımın önünde algılanan engeller arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni Adayı, Serbest Zaman Algısı, Serbest Zaman Engelleri | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to analyze perceived levels of leisure time perceptions and leisure constraints of pre-service physical education teachers according to some demographic variables, and to determine the relationship between leisure time perception and leisure constraints. A sample of 961 (Mage=21.82±2.24, 353 female, 608 male) pre-service physical education teachers from different seven public universities provided responses. Meaning of Leisure Scale and Leisure Constraints Questionnaire were used to collect data. Descriptive statistical methods, t-test, ANOVA, correlation analysis were used in the data analysis. The results of analysis indicated that leisure time perceptions of the pre-service physical education teachers were above the middle level and their perception of leisure constraints were at the high level. There were significant differences between leisure time perceptions and leisure constraints of pre-service physical education teachers and their age, income status and frequency of leisure participation. No significant differences were found in terms of gender and year of study. On the other hand, results of the study showed positive correlations between leisure time perceptions and leisure constraints of pre-service physical education teachers.Keywords: Pre-Service Physical Education Teacher, Leisure Time Perception, LeisureConstraints. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmeni adaylarında serbest zaman algısı ve engelleri | |
dc.title.alternative | Determination of pre-service physical education teachers' leisure time perception and constraints | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Leisure education | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Leisure activities | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10077939 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407715 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |