dc.contributor.advisor | Kalkavan, Arslan | |
dc.contributor.author | Kiliçaslan, Ubeyde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:35:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:35:46Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/653999 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Trabzon'da, Spor Lisesi ile diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin bazı motorik özelliklerinin karşılaştırılarak öğrenciler arasında farklılaşma olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Trabzon Spor Lisesi, Trabzon Fen Lisesi, Trabzon Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi ve Akçaabat Çok Programlı Anadolu Lisesi'nde son sınıfta öğrenim gören 129 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin temel motorik özelliklerini belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak `kişisel bilgi formu` nun yanında boy uzunluğu, vücut ağırlığı, el reaksiyon, esneklik (otur-uzan), dikey sıçrama, durarak uzun atlama (yatay sıçrama), şınav, mekik, denge, 20 m sürat ve dayanıklılık (yo-yo test) motor testleri uygulanmış ve veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilere öncelikli olarak Saphiro-Wilks normallik testi uygulandı. Normal dağılıma sahip veriler için α= 0.05 önemlilik düzeyinde bağımsız iki grup için t-testi (independent sample t-test), normal bir dağılıma sahip olmayan veriler için ise eş değer non parametrik test olan Mann Whitney U testi uygulandı. Araştırma sonuçları spor lisesi öğrencilerinin; el reaksiyon (p<0.05), esneklik (p<0.05), dikey sıçrama (p<0.05), durarak uzun atlama (p<0.05), şınav (p<0.05), mekik (p<0.05), 20 m sürat koşusu (p<0.05) ve dayanıklılık (p<0.05) dereceleri diğer lise öğrencilerinin derecelerinden anlamlı bir şekilde daha iyi olduğunu gösterdi. Spor Lisesi ile diğer liselerdeki öğrencilerin denge testi dereceleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmadı (p>0.05).Bu sonuçlara göre spor lisesi öğrencilerinin motor özelliklerinin diğer lise öğrencilerinden daha iyi durumda olduğunu, bu farkın lisede aldıkları eğitimden ziyade sporcuların spor lisesine yönelmelerinden kaynaklandığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Spor, Spor Lisesi, Motor Testler | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to find out whether there is difference between students who are studying at Trabzon Sports High School and other high schools by making camparisons of their psychomotor skills. Study group in this research are consists of 129 students who are studying in Trabzon Sports High School, Trabzon Science High School, Trabzon Fatih Sultan Mehmet Anatolian High School and Akçaabat Multi program High School. In order to identify students basic psychomotor skills, in addition to personal data form, height, body weight, hand reaction, flexibility (sit lie), vertical jump, standing long jump (horizontal jump), push-ups, sit-ups, balance, 20 m sprint and endurance (yo-yo test) are carried out and data is obtained.Firstly, Saphiro Wilks Normal Test is applied to the datas that acqred. While fort he datas that has normal range α=0.05 level of importance and for independ two groups T- test (independent simple t-test) are applied, for non-normally datas Mann Whitney U Test (non parametric test) are applied. The result of the survey have showed that Spor High School students are considerably beter than the other high school students in therms of hand reactıon (p<0.05), flexibility (p<0.05), vertical jump (p<0.05), long jump (p<0.05), push-ups (p<0.05), sit-ups (p<0.05), 20 m sprinting (p<0.05) and endurance (p<0.05). There is no significant difference between the balance tests of the high school students and other high school students (p>0.05).According to the result, motor skills of Sport High School students are better than other high scholls. It can be said that is different stems from not because of the education at Spor High School, but because of sporters tending to Spor High School.Keywords: Sport, Sport High School, Motor Test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor lisesi ile diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin bazı motorik özelliklerin karşılaştırılması: Trabzon ili örneği | |
dc.title.alternative | Comparison of some motoric features of students at sport high school and other high schools: That i̇s an example for the Trabzon city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Psychomotor tests | |
dc.subject.ytm | Trabzon | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Sports schools | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Motoric features | |
dc.subject.ytm | Sport activities | |
dc.identifier.yokid | 10082925 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407698 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |